tisdag 25 augusti 2009

Gräsklippningen har fortfarande inte hänt....men jag fick tag i en sänggavel och sänglampor. Inspirerande!

Tränade idag för första gången efter semestern, trevligt att komma in i rutinerna igen. Blev en tur på löpbandet också efter rodden eftersom jag inte började min jobbdag förrän 11. Hann även ta en tur till H&M för komplettering av garderob. Nice, var verkligen ett tag sen(på svensk mark i alla fall)!

Vardagen börjar utformas, samtidigt är det så lätt att man slukas upp av allt. Jag ska denna höst försöka aktivt att leva i nuet mer än något annat. Att vara närvarande där jag är och och inte noja över nästa dag, nästa vecka. Inte alltid helt lätt, men nödvändigt skulle jag tro.

Dottern har börjat 1:an och verkar trivas förträffligt. Hon ser t o m fram emot läxor, vilket de dock inte fått ännu. Trevligt så länge den inställningen varar...

På torsdag ska jag på favorittillhållet Gröna Lund för 4:e gången denna sommar :-), denna gång ska dock inte kidsen med eftersom jag ska dit med jobbet! Ska bli kul att skrika ikapp med chefen och de andra i INSANE!!! Jag kommer bli mycket bitter om den är ur funktion just när vi är där!! Ska dock först överleva årets utvecklingssamtal....men sen ska det bli åka av, ja lite jobb däremellan ska det väl bli också!

Men innan dess ska vi låta en vanlig onsdag passera....på tal om att leva i nuet:-)

Inga kommentarer: