måndag 2 juli 2007

Följetongen fortsätter....

...vad gäller potträning alltså. Igår var det ingen idé eftersom Alex och David var bort amest hela dagen och jag och Vendela kurarade oss från någon magåkomma....men med friskt mod fortsatte kampen idag.

Vi har i alla fall upptäckt att gossen kan hålla sig ganska många timmar. Nästa steg är ju då att få honom att prova lagom när det behövs så att säga....hittills har inget direkt resultat hamnat i pottan tyvärr, det finns ju en risk att gossen inte tycker att den fungerar särskilt bra, det kan ju vara så att han inte riktigt har insett sin egen roll i det hela....

Well, men vi får ta en dag och sak i taget. Han kissar uppenbarligen inte på sig var tredje minut utan bara när han inte kan hålla sig längre....och tyvärr blir han då ganska förtvivlad....men vi uppmuntrar och berättar om andras misslyckanden så att det känns lite bättre!

Annars lyckades vi med konststycket att låsa oss ute......(mitt i potträningen)jag hade glömt "ställa upp" åset och Vendela lyckades smälla igen dörren, och där stod jag halvt i bikini & Alex i lila kjol och rosa top...Vendela var den enda som va presentabel. Som tur var hade jag en telefon, men grannen som har nyckeln svarade inte.....(vi var alla väldigt tjusiga när vi spatserade runt bland grannarna)
Detta berodde på att hon passade på att sova när barnen sov, well, vi visste att hon var hemma i alla fall, så nån timme senare fick vi tag på vår nyckel.....Jag är mycket sugen på ett lås som måste låsas fysiskt av någon varje gång!!!!

Well, förhoppningsvis har jag lärt mig läxan....but you never know....

6 kommentarer:

Mr 51 sa...

Den största frågan för mig är ju: Varför hade Alex en lila kjol och en rosa topp på sig?! ;)

Peo sa...

Mycket kiss o bajs o äckel just nu, men kanske livet är sånt.

Anonym sa...

Härligt att du skriver om kiss och bajs, tycker jag! Min blogg ser precis likadan ut just nu! :O)

Koolt av Alex att ha lila kjol! Respekt!

/Förortsmorsan

Anonym sa...

Jo, just nu är livet så...
Kjolen ja, lillebror ville ha kjol precis som sin syster, och valde då en lila, sen frågade den snälla systern om han ville låna top också och det ville han, en rosa med frukter.....ja, vad ska man säga. Han kissade ju på sig sen, så då bytte vi till hans vanliga kläder. /Lina

maro sa...

Ja vem skulle inte kissa på sej om man bar kjol kan man ju undra? Borde det inte sättas lite gränser? Vem vet var det kan sluta.. ;o)

sen funderar jag på om det heter representabel kanske...

-Messerschmidt

Anonym sa...

Käre bror! Du var ett villigt utklädningsoffer som liten, och se så bra det blev!