lördag 28 juni 2008

Alla barnen sover...

..ja det är ett litet tag sen, men ändå.
Vi har två extra barn i natt. Deras föräldrar har gift sig idag och efter vigseln fick de hänga med oss hem eftersom inga andra barn skulle vara med. Vi har ätit tårta och tittat på film och ungarna har härjat som bara 4 st 3-5-åringar kan. De somnade utan tårar och jag hoppas att de inte skall vakna i panik alltför tidigt.

Jag minns själv att det faktiskt var lite jobbigt att sova över borta ibland. Inte så mycket p ga hemlängtan utan framför allt för att jag inte hade koll på normerna och rutinerna. Kanske det främst var en släng av mitt lilla kontrollbehov...you never know.

Tror att jag och maken gör klokt i att inte sitta uppe för länge, jag gissr att vi lär stiga upp lite tidigare än vi är vana vid. Våra små gäster har inte samma disposition för sovmornar som våra egna smågrisar!

Sonen sover även utan blöja och det skulle kunna göra det hela ännu mer spännande....samtidigt som vi gärna slipper blöjorna helt och därför måste öva!

Nej sovdags!

Inga kommentarer: