tisdag 26 augusti 2008

Inventeringstider på jobbet. Är ledig, men har ryckt in några timmar på fm idag och ska in en sväng efter dagislämning imorrn igen. Det är ganska skönt att komma in och kunna fokusera på uppgiften, det är värre att utöver räkna artiklar, hinna ta hand omkunderna, och fixa med allt annat som dyker upp.... Man tappar ju räkningen hela tiden!

Hann med att ro 5.8 km och gå raskt 3.5 km på gymet idag. Kändes välgörande, är inte precis övertränad i dagsläget.... Hann även besöka min "favvo-asien-livs" i Söderhallarna och införskaffa lite ostronsås, ketjap manis(indonesisk söt soya) och lite trevligt thaigodis i form av saltade/sötade torkade plommon och socker och chilispäckad tamarind! Fantastiskt!

Maken jobbar sent ikväll så jag har en liten egen kväll härhemma. Inte så illa det heller! Ungarna sover så sött och jag har datorn för mig själv...inte illa. Hör dock i bakgrunden att det väntar kärvare tider för oss alla. Det komiska är att jag alltid ser spelet "Finans" framför mig när jag hör ekonominyheterna: "Hausse på börsen", "kärvare finansmarknad" och liknande tillrop är ju klassiska rubriker på Chans-korten i det gamla härliga spelet! Det gör att jag har svårt att ta ekonominyheterna på allvar, ett tärningskast och vi är tillabak på "goda tider"!

Nu mina syskon vill jag se en uppryckning på bloggfronten!!!!!Jo en bror är ok, men ni andra! Jag vill veta vad som händer:-)

Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lina, jag måste bara säga att jag är imponerad av din träning. Själv hade jag nog lagt ner vid det här laget. Ja, jag vet, du har inte hållt på så länge, men jag hade garanterat redan tappat inspirationen å motivationen om det hade varit jag...
Keep up the good work!

Kramiz från Linda (å resten av familjen)

Carolina sa...

Allt handlar om dödtiden som har uppstått mellan lämning på skola och dagis och jobbet som börjar 10....innan dess har jag aldrig fått till det!