torsdag 14 december 2006

Julhets 2

Medan julskinkan bakas i ugnen och maken läser gonatt-saga för barnen, skall jag nu försöka uppdatera er om hur mitt spännande liv har tett sig de senaste dagarna!

Jo, ni läste rätt, jag har inte köpt en färdigkokt julskinka som bara ska griljeras, utan jag har gett mig på konststycket att ugnsbaka den själv.....detta enbart eftersom jag inte kan få den tillräckligt torr och fin annars! Jag har helt enkelt tröttnat på saftiga skinkor. Jag drömmer fortfarande om den som mamma ansåg misslyckades, en härlig skinka som smulade sig rejält!

Hann även baka några pepparkakor med barnen efter dagis, men den degen hade jag definitivt köpt, nån måtta får det vara.

Känner mig hyfsat i fas nu, har varit ledig i två dagar och hunnit fixa lite saker i alla fall. Lite julklappar till avbockade, men än är det inte klart....har i alla fall fått klart julkorten.

Julkort ja,
jag har definitivt gett upp. I flera år försökte jag avskaffa idén, men det är ju omöjligt när vännerna envisas med att skicka ändå så i år ska vi skicka riktiga julkort....möjligen blir det några på nätet också.

Igår var det luciafirande på dagis, först på Alex avdelning med fika efteråt och sedan ute, med sjungande 4-5åringar(Vendelas avd.) i riktigt luciatåg(lite många lucior kanske). Även den stunden avslutades med glögg och lussekatter! Vissa dagar kring jul blir det lite mycket sånt!

Vår nya postlåda har kommit, så snart kanske vår post inte behöver vara dränkt när vi hämtar den...ja dels regnar det in i den och dels verkar det som att fåglarna har utsett den till toalett....mycket trevligt.
Tyvärr är det nog så att platsen är toaletten och att vår postlåda helt enkelt står olägligt till under några utmärkat grenar...så den problematiken avhjälps nog inte enbart av bytet av låda. Kankse får operation beskäring av träd inledas....

Ja, det var nog allt för denna gång, livet som snurrar kallar....

3 kommentarer:

FatCat sa...

har du upptäckt min lilla önskelista där bland kommentarerna? hoppas det.
hört nåt om de andra små vidundren, vad de vill ha? annars hittar jag på nåt. dina gryn vet jag redan så det är bra. trevligt med en ny fräsch postlåda. själv har jag fått en ny fräsch rulle. svart o fin.

Carolina sa...

Coolt, har du köpt själv eller får man uppgraderingar?

Lillasyster sa...

nä det är uppgradering. jomenvisst serru. men du kanske läste om mitt lilal bekymmer ang sidoskyddsfästena. nu finns det inga att hänga rolig väska på. suck. men mamma kanske kan trolla.