torsdag 7 december 2006

Tyst det är i huset.....

Alla sova utom jag....ja maken är på julbord med jobbet så det är ju inte så konstigt!

Det blåser betänkligt utanför husknuten och tallen utanför fönstret vajar oroväckande ibland, jag är inte intresserad av att få den i skallen....skulle försäkringen täcka sånt?

Well, skulle behöva städa av köksgolvet innan jag kan slå mig till ro med lite pärlor framför TV:n...Dotterns mjölkglas föll ur hennes händer vid kvällsfilen...kan kräva lite djupare rengöring är anbart hushållspapper.

Gräsänkling Bergander + barnen kom förbi på kvällsamt, trevligt. Det är lite för sällan ungarna får träffas nu när föräldraledigheter har avslutats! Vi måste ju ta vårt ansvar och låta barnen ses ibland, det var ju faktiskt mödrarnas idoga umgänge under ett par år som gjorde att de har blivit väldigt goda vänner.

Det är skönt att börja jobba igen men man saknar det sociala liv som frodades under den tiden. Det är omöjligt att upprätthålla nu, men men allt har för och nackdelar.

Nej, köksgolvet kallar(bokstavligen)!

4 kommentarer:

maro sa...

Jaha minsann! Då är det även jag som önskar en lista, fast med dina önskningar på då. :o) och som fialus säger, även kultingarna dina. Prova även gå med på familjebloggen nu, för nu borde det gå.

Carolina sa...

OK! Jag önskar t ex
- om det går att finns prisvärd typ Seinfeld-box(ej säsong 1)
- Snygga kaffemuggar(utan handtag)typ mörkbruna el vita mittemellanstora
- Mörkbruna el vita uppläggningsskålar/fat från ex Åhléns(de har en trevlig mörkbrun serie...
nu måste jag jobba!

FatCat sa...

jag önskar mig
- extra delar till settlers (har bara grunspelet)
- en svart sidenpyjamas (tror finns en på twilfit)
- webcam
- ipod-mössor
- gitarrlektioner
- pump/generator till rullen
- ny tekanna med sån där rund sil som man har i hela tiden och täpper till m ett lock (sån som jag o mamma har)
....kommer inte på nåt mer.
- örhängen är alltid kul
- sällskapsspelet Orangino


så. klart.

FatCat sa...

tilläagg till önskelista.
-pumpen kan man hitta på biltema, 12v, lätt bärbar sak.
-orangino kan hittas på designtorget
-stilrent smyckeskrin som passar mitt röda/svarta sovrum
-gitarrstämmare, stäm-klämma(??), gitarrband, plektrum
well, det är bara välja o vraka. spara den till min födelsedag också. om du känner dig manad att ge mig nåt. frivilligt men uppmuntras :)
btw nån som provat familjebloggen?