tisdag 13 februari 2007

Kanske den segaste dagen i Bolias historia.....

...genomlids av mig just nu.

Otroligt vad dött det kan vara. If you're out there, kom och köp en soffa!

brukar vara riktigt trevligt att jobba, men det förutsätter förstås att det finns något att jobba med....ingen kund - ingen att hjälpa i sökandet efter rätt möbel. Det blir lite frustrerande i längden, Aftonbladet.se är snabba med nyheter men det hinner inte hända så mycket nytt när man kollar sajten var 5:e minut.....

Vädret gör heller ingen människa glad, piskig småsnö i stor mängd....skönt att man jobbar inomhus i alla fall! Bäst att försöka tänka positivt.

Jag borde skriva upp alla roliga saker ungarna kläcker ur sig, det är svårt att komma ihåg dem annars. Det finns ju bevingade ord i alla familjer, ex: "Var är Agda?", "Jala granar", "Var är spriten?" osv.

Vendela har en ständigt återkommande fråga varje gång vi är ute och åker bil, nämligen: "Får man åka så här fort?" Det roligaste var dock när Alex började fråga samma sak i fredags då vi var på väg till en dagiskompis kalas.....Värst av allt är att David vill hävda att allt detta är mitt fel. Han härrör det hela till de gånger då jag av rädsla för mitt liv, polis eller annat stilla har meddelat att vårt fordon fraförs i en något för hög hastighet. Jag har väldigt svårt att tro att det på något sätt skulle ha med barnens agerande att göra...

Här kommer en liten ordlista för att ni ska kunna förstå Alex bättre när ni ses nästa gång:

Alex säger/Alex menar:

sil/fil
mos/fredagsmys
Lella/Vendela
Bä bä/sin gitarr
plippa tåna/klippa tånaglarna
sin/aplesin/mandarin/clementin
nappar/skjorta(med knappar)

Annars är ganska mycket hyfast begripligt, han börjar bli riktigt verbal, verkar ofta ha saker att säga(vet ej var han fått det ifrån)....

Nu börjar det plötsigt komma in folk i butiken! Vi hörs!

Inga kommentarer: