söndag 8 april 2007

Glad Påsk!

Härlig helg har det varit! Flera lediga dagar i rad som enbart har innehållit hyfsat spontana händelser! Och än är det inte över,vi har ännu en ledig dag kvar imorgon, otroligt skönt och säkert välbehövligt för vår del. Vårt liv har en tendens att bli överbokat....men men då uppskattar man en så här ledighet så mycket mer!

På påskafton hade vi Fatty på besök, och med gemensamma krafter lyckades vi övertala våra föräldrar att komma på kvällsmat(16 mil enkel resa)! Det tackar vi för! Det måste hamna under den superspontana kategorin. Annars har vi också hunnit umgås med en grannfamilj hela 2 gånger denna helg, jättetrevligt!

Påskdagsgudstjänsten firades idag tillsammans med Tomaskyrkan kl 16. Kändes som en skön tid just idag!

Dottern fick en ny cykel tidigare på fm idag som hon stolt trampade iväg på....visserligen med stödhjul, men man måste börja någonstans. Vi hade ett par äldre lånecyklar(den ena med så slitet bakdäck att det snurrar fritt med stödhjul, den andra - fram tills helt nyligen, utan sadel ), men när erbjudandet om otroligt bra pris från en större matbutikskedja kom ömmade mitt modershjärta(kanske mindes jag för många lånade halvgamla saker från barndomen) kastade jag mig i bilen och köpte en rosa skimrande flickdröm på 2 hjul. Jag frågade henne senare lite försiktigt vad som hade hänt om cykeln var blå? Hon bara skakade skrattande på huvudet och sa nej....Tydligen fanns den möjligheten inte ens i hennes begreppsvärld. Hon skulle trott att det blivit något fel!

Well, vi låter henne hållas i det rosa träsket nu, hellre nu än när hon är 13......har vi tur går det över.

Vad vi gör imorgon är ännu ett blankt papper.....så hugg medan tid är, snart är vardagshysterin i full gång igen!

3 kommentarer:

FatCat sa...

Tack så mkt för sällskap och god mat. O för en gång skull vann jag i Yatzy! Trevligt spel. Tack David för hjälp med bilen.

Giho sa...

Hej testar o skriva ett nytt meddelande.

Har prövat några gånger men inte lyckats få iväg det, får se om jag fixar det den här ggr.

nu kan du gå in i min nya blogg.

har äntligen fixat en.

www.gihobloggagratis.se

ha det så bra, kram från G Holmgren.

Anonym sa...

Gita, den fungerar inte, jag hittar inte dit.
/Lina