måndag 30 april 2007

Valborg är inte en möbelköpardag! Otroligt lugnt an så länge, det är dock flera som har ringt för att kolla våra öppettider så vem vet, vi kanske blir invaderade framåt eftermiddagen. Vi är fyllda av förväntan....

Valborg.....jag har aldrig förstått idén med firandet.
Det är kallt, man hör inte, men ser inte och kör man vagn med något barn i har man stora problem att ta sig fram.....skulle man skippa vagnen tror jag tyvärr inte att det skulle bli bättre.....tänk er en 2-åring och en 4½-åring stapplandes runt i ett hav av ben och terräng....
Allt detta för att se en brasa och höra på körsång. Jag föredrar en brasa hemma i glada vänners lag. Kankse en härlig varm macka med champinjonstuvning till det skulle sitta fint!

Nu är det dock så att barnen ändå kanske skulle uppskatta detta, den trevliga biten är ju att träffa grannar, dagiskompisar och andra vänner som anser detta vara ett utmärkt tidsfördriv...så jag får väl även detta år frysa häcken av mig en stund innan jag får komma in i värmen.

För hur mycket solen än lyser idag så är det definitivt svinkallt!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Lina! Varför är det alltid så eländigt kallt dessa dagar, valborg, midsommar? Envisa firanden fast det är för kallt för att vistas ute! Det var roligt att se dig åka karusell, själv har jag blivit åksjuk på äldre dagar. Ha en trevligt kväll, man kanske skall damma av vinterjackan? //Anna (Sofias vän)

Peo sa...

Håller med dig Lina, satt själv hemma i min ensamhet och hade det varmt o gott. Men ingen varm svampmacka inte, nej då.
Sov faktiskt en liten snutt i vänkan på att den idoga hustrun skulle återvända från jobbet.

maro sa...

Bojkottade elden med. Ett stearinljus var väl det närmsta vi kom. :o)

Anonym sa...

Själv dissade jag o Sofia a k a Svedis brasan och hann därför före alla andra till ljuvliga rest. Peppar på Torsg. Där intog vi en rejäl köttdos i form av direktimporterad entrecôte som smälte i munnen. Kallt är det överallt dock, även i min lägenhet. Jag tror jag blivit blå.// Fatty

Mr 51 sa...

Hehe...verkar som att valborgsfirandet inte satt sig i någon av oss.... Även vi satt i vårat illa skrymsle och tog det kaske lite för lugnt med tane på flytten. (men nu är den gjord alla fall, flytten asså) Men vi kunde se en brasa uppe på backen från vårat minimala fönster...det var ju lite fint...på håll. Har inte vart på någe sånt på år...får väl se när nästa gång blir av...