lördag 19 maj 2007

Att hinna....

Ibland vill de små liven komma till världen snabbt! Det fick min nu inte längre gravida granne uppleva i onsdags! När den lilla började annonsera sitt intåg i världen gjorde hon det med besked.

Medan Emil i rusningtrafik försöker ta sig hemåt, bestämmer jag och Linda att vi och alla 3 barnen(mina två och hennes en) lika bra kan dra oss mot stan för att möta upp honom. Planen var att Emil skulle ta hustrun till BB Stockholm där de hade plats och jag skulle ta barnen till Farsta .

Vi siktar på Gullmarsplan men missar avfarten och hamnar då på Södermalm...Värkarna tilltar och efter snabbt övervägande bestämmer vi oss för att vänta på SÖS parkering. Skulle det vara dags skulle Linda då åtminstone vara nära en förlossning om Emil inte skulle hinna komma fram. Vi ringer upp till Förlossningen som meddelar att de ev kan skaka fram en plats, men Linda som ännu inte gett upp hoppet om BB Stockholm besltar sig för att avvakta Emils ankomst...som dröjer....Det verkar som om hela Stockholm har slutat tidigt för att fira Kristi Himmelfärd...

Efter ca 15-20 min på parkeringen dyker en stressad Emil upp. Efter någon minuts överläggning beslutar de att stanna på SÖS. Förlossningen önskar dem välkomna och jag och barnen vinkar av dem och åker hem. 45 min senare är Lukas lillasyster född. Det kan vara intressant att notera att det tog oss 30 min att komma från SÖS till Nynäsvägen.....

Välkommen till världen och Farsta lilltjejen! Vi avvaktar tillkänngivande av namn med spänning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, du får gratulera din granne till bebisen, från mig, fast hon inte vet vem jag är'ler'

Jag är bättre nu, men är hemma i dag för att orka jobba i morgon. Man ska ju faktist orka ha hand om 117 barn.

ja ja så är det. Sköt om dig o hälsa Fam. kram Gita

Anonym sa...

Blev lite fel då jag skrev antalet barn som jag har på jobbet.Men det förstod du säkert'ler'

17 söta små ligister är det, men dom lämnar jag till hösten då jag börjar nytt jobb"inom samma yrke"

Börjar ett jobb här i närheten där jag bor.

vi hörs. kramiz