onsdag 2 maj 2007

Dementi

Måste här rapportera att det ändå blev brasa för min del....höggravida grannen bangade så jag hoppades att min familj skulle haka på trenden. Maken hade ingen lust att gå, men Vendela ville absolut gå(hur kan hon ha en åsikt om valborg?). Så med utsikten att bara ha med ett barn(Alexgick att övertala då han är en pappagris) och ingen vagn klädde vi på oss ordentligt, tog bilen och och åkte till den lokala brasan.

Vi kom ca en kvart innan tändning och fick en bra plats, dottern hejade försiktigt på lite dagiskompisar och jag hann prata med flera som verkligen otippat var där. Strax innan tändning dök Anna och Alva upp och vi placerade oss strategiskt för grillning.

Aftonen blev riktigt bra och då Vendela verkade uppskatta kören(blandade vuxna från Sköndalstrakten...) inser jag att det inte är någon idé att undvika detta i framtiden, utan vi bestämde oss för att Alex och David skulle förlja med nästa år. Behållningen är ju alla man känner som man träffar, det är definitivt den lokala brasan som gäller för min del.

Så tack vare min pessimism blev det en riktigt lyckad kväll! Till saken hör att det inte var någon långdragen historia, eftersom brasan mest bestod av ris.....föredömligt då Vendela ville stanna tills allt brunnit ner...tog ca 30 min. Vi var hemma inom en timme igen!

Därefter intogs varma mackor och för dem som missade brasan(Linda, Petter, David & Alex) tändes en brasa i öppna spisen.

Inga kommentarer: