måndag 22 december 2008

Julstök i mitt kök:-)

Tro det eller ej, men på sistone verkar jag ha kunnat hantera mina växter lite bättre än vanligt. I år har ingen julblomma avvikit utan alla tre frodas i mitt köksfönster! Mina två(de var tre från början, jag erkänner) murgrönor klarar sig definitivt bättre nu när solen inte skiner så starkt( kan förresten vara den eg orsaken till att blommorna mår bättre...)och jag känner mig lite glad för detta. En orkidée har trots min vanvård bestämt sig för att blomma om och jag tror att det sporrade mig till nya krafter på området. En blomägare behöver lite sådan uppmuntran ibland minsann!

Fick även en härlig kruka med hyacinter av vänner/gäster idag, och jag njuter av bara tanken på att jag inte behöver vattna dem. Jag gjorde det misstaget för ett antal år sedan och resultatet blev en lång gles hyacint som inte riktigt blev allt vad den var tänkt att bli, stackarn. Förlåt.

Nu är 30 nya lussebullar väl inneslutna i platspåsar för infrysning. Imorrn kväll ska jag nog attakera skinkan och steka den ordentigt i ugnen! Färdikkokta skinkor har jag slutat med eftersom jag vill ha en torrare skinka än vad marknaden erbjuder, tanken är att den ska smula sig ordentligt i kanterna. Jag tror eg att det är vad alla troligen också skulle vilja om de bara hade fått prova ngn gång. Smaken blir liksom bättre av det tycker jag!

Måste erkänna att jag denna helg har druckit kaffe både lördag och söndag, ja t o m i fredags kväll....men inte på morgonen i alla fall. Men jag har funderat på att faktiskt ge upp det hela, livet är faktiskt inte detsamma utan kaffe...Nu när jag har en kaffebryggare som skulle kunna puttra så hemtrevligt på mornarna....ja vi får se. Jag kommer i så falla att medvetet kliva ner i träsket och njuta av det än mer nu när jag vet vad livet utan innebär!

Nej nu måste jag nog gå och lägga mig, är ganska trött faktiskt. Imorrn behöver barnen dock inte landa på dagis/fritids förrän kl 9 i alla fall, så det betyder ju nästan sovmorgon! Yohooo!

Godnatt alla ni nattugglor därute!

Inga kommentarer: