torsdag 25 december 2008

God fortsättning....


...och tillika lite julfrid!

Den innfinner sig oftare efter själva firandet nuförtiden men inte desto mindre välkommet!

Denna jul har min avslappning kretsat kring "nålfiltning", en ny företeelse i mitt liv. Julpysslet som jag hade köpt för att jag och mina barn skulle pyssla in julstämningen den 23:dje visade sig vara mycket pyssligare än jag trott! Jag trodde att vi med tygbitar och lim och ev lite nål och tråd skulle förfärdiga små rara ulltomtar, men tydligen skulle vi "nålfilta dem", ullig ull skulle med vass nål plus skyddsdyna som enda redskap resultera i små figurer med röd luva....det slutade med att jag med sällan skådad mani har nålfiltat mig en smärre tomtearmé och barnen gjorde annat!

Julen förflöt i övrigt med sedvanligt intag av lika sedvanlig föda, julaftonsnatten tillbringades med "Silvermannen" som syster fått i julklapp! Helgalet kul film/serie.

Ska strax krypa till kojs, ska jobba imorrn.

1 kommentar:

Peo sa...

Varmt tack för att svärmor o jag fick vara med och dela er julafton.
Mycket gott o trevligt. Och så fick vi ju se in i tomtefabriken.
God fortsättning...