söndag 7 juni 2009

Det borjar dra ihop sig till sista inlagget fran Thailand, vem vet om det hinns med ngt mer innan vi flyger imorgon natt (eg tis morgon....men i praktiken imorgon natt). Ikvall var det Emil och Lindas tur att ha en utekvall sjalva sa jag och maken har nattat alla barn och kan surfa lite(jag har foresten bett Linda kopa den dar sista vaskan jag behover om hon springer pa den....). Har blivit lite mindre av den varan har i BKK eftersom fokuset ha legat pa shopping(verkligen?).

Jag, Linda och barnen tog annars en fm vid poolen medan Emil och David shoppade sjalva. Vendela ovade pa att simma med huvudet ovanfor vattenytan. Gick riktigt bra, aven om hon helst simmar under vattnet.....(inte hallbart i langden, men det brukar losa sig:). Alex tyckte att det var lite kallt i poolen, men med godismutor hangde han kvar. Jag och Linda forsokte fa en sista solglimt, men jag gissar att smogen i BKK ar en mycket effektiv solskyddsfaktor....

Det kanns faktiskt lite sorgligt att aka harifran redan, men jag hoppas att det inte gar 8 ar till nasta gang igen.....skulle garna aka dit snart igen med min vaninna(vara familjer aker forstas med) fran Thailandstiden sa att jag kan dela min nostalgi annu lite mer:).

Jag maste saga att det har fungerat grymt bra med barnen pa resan, vi har i var familj inte drabbats av nagon otrevlig magakomma(om vi inte raknar Alex lilla spya under sjogangen med katamaranen...), resorna med nattbuss och dagbuss har gatt battre an jag vagade hoppas pa( jag vet att jag som pessimist i de lagena oftast kan rakna med att bli positivt overraskad), vadret har varit utmarkt(definitivt over forvantan), och ungarna har klarat shoppingdagarna valdigt bra(dottern havdar bestamt att det ar den basta delen av resan....hmmm). Visst har de trottnat ur ibland och maltiderna ar inte helt lugna alltid, men vad kan begara av 2 barnfamiljer? Vi kan vara tacksamma att vi inte har 4 barn var! Det hade varit ett spektakel.

Nu tror jag att jag inte langre star ut med den olidliga kareokesoangen fran restaurangen bredvid sa jag tackar for mig. Thailandare ar sallan superskolade sangare......

Godnatt!

1 kommentar:

David :-) sa...

Ja, nu borjar det dra ihop sig for hemfard. Jag maste saga att jag saknar det mesta och de flesta i gamla Sverige, speciellt er goa vanner. Vi kommer hem lite brunare och med lite for manga klockor, skor och vaskor, annars ar vi "same same" som man hade sagt har i Bangkok. Vi ses snart! David :)