måndag 1 juni 2009

Nu har det gatt nagra dagar da jag knappt har hunnit sitta vid datorn. De stanger ner kl 22 sa vill man fa ngt gjort maste det bli innan dess....

Igar var det ju en viktig dag i vara liv - Mors dag! Detta firades med att jag och Linda gick pa massage och sedan fikade i lugn och ro(sjalva).
En del vet att massage inte ar riktigt min grej, sa jag bestamde mig for att mina fotter trots allt behovde en sadan med tanke pa vad de far utsattas for till vardags:). Jag ar grymt svarmasserad eftersom jag verkligen far anstranga mig for att slappna av och flera ganger fick hon ta en paus eftersom jag var sa kittlig.....well, efter en timme hade hon klarat av bade fotter ben och ovriga leder. Massagen var beskriven som "reflection or footmassage - 1 h" det visade sig att den inneholl bade och.
Linda tog en helkropps thaimassage, vilken jag var glad att jag inte valde - jag tycker att det racker att en frammande kvinna knadar minna fotter vader och lar, dar gar gransen!

Efter massagen gick vi vederkvickta vidare till ett caf'e vi hade spanat in tidigare (men aldrig lyckats hamna pa) och tog en RIKTIG latte och en glass och hade en lite for lang och trevlig(hanger oftast ihop det dar) pratstund innan det var dags att se om karlarna hade lyckats undvika att tappa bort eller dranka(av misstag forstas)vara barn i poolen.
Det hade uppenbarligen gatt utmarkt eftersom dottern pa denna tid lyckats vaga slappa armpuffarna och simmat ett antal meter!!! Vilken chock(framst for henne), men jattekul! Hon simmar mest under vattnet eftersom hon lever i symbios med sitt cyklop, sa nasta steg blir att trana pa att halla upp huvudet.

Idag kunde vi dock inte trana pa det eftersom vi hade bokat en "Longtail"-bat med lamplig forare for dagsutflykt. Han motte upp oss pa stranden kll 9:00 och vi for sedan ivag pa det inte helt kavlugna havet. Vi akte forst upp till norra delen av on - Mango Bay dar vi kunde bade snorkla och bada. Valdigt trevligt! Resten av dagen gled vi fran den ena stranden till den andra och hittade flera fina snorkelstallen. Vi avslutade pa Ao Leuk, var favoritbeach och lyckades aven fa med vara barn pa en snorkel-tur pa djupare vatten(armpuffar ar en underbar uppfinning)!
Nar det var dags att aka hem var det riktigt hoga vagor nar vi skulle runda vissa uddar - sarskilt den sista. Lite laskigt speciellt som vi sag ett ovader hota vid horisonten. Men var harlige gamle bat-gubbe fixade biffen!

Nu har vi atit kvallsmat och barnen haller pa att nattas! En riktigt bra dag, en hake bara - jag kanner mig fortfarande valdigt blek.....kanns mycket orovackande!

Inga kommentarer: