tisdag 14 juli 2009

Det känns lite som om sommaren tog ett sidospår......vad hände med Thailandsvärmen?? Jag hade hoppats på supervärme hela sommaren, men jag gissar att det kanske inte är en möjlighet på dessa breddgrader....

Well, nu har makens och barnens semester börjat i alla fall, eller dvs arbetet på hemmaplan har dragits igång.....semester hade vi i Thailand. Jag och maken bor nu i vardgasrummet(fantastiskt att kunna titta på TV i sängen), och två rum är helt tomma redo för de gipsskivor som i detta nu inhandlas(inte av mig uppenbarligen).

Barnen har börjat visa sina små trynen och vår plan är att idag fixa en present till kalaskillen på fredag. Vi ska nog även passa på att fixa lite mat också, det är bra att ålla sig undan lite så att maken har lite mer fri lejd till huset. Igår invaderade vi sköndalsvännerna, fantastiskt(deras far flydde fältet för att assistera i vårt hus, väldigt snällt). Barnen badade(ja visst är det konstigt) hela dagen kändes det som....

Själv försöket jag se Harry Potter nr.2, (har ju nu läst alla böckerna och har då lättare att ta till mig filmerna) tanken var att det var jag och inte barnen som skulle se filmen....

Helgen tillbringades annars i Linköping med omnejd. Min brorson hade fyllt 1 år och i samband med det firandet passade vi på att även hälsa på makens bror med familj. Trevlig helg blev det i alla fall! Maken fick ett par sena nätter med brödraprat som så sällan annars blir av. Ofta ses vi en em och firar något så då finns det sällan tid för fördjupningar. Även jag fick chans att träffa båda mina bröder med familjer - blir inte så ofta så det var kul. Deras må gossar växer ju så otroligt fort, men det är ju så det är.... Davids brorsöner har ju redan tagit studenten!

Nu ska jag strax ta barnen och bege mig, de har kommit upp och äter nu frukost.

God Morgon!

4 kommentarer:

Tina sa...

Välkommen tillbaka till bloggen :O). Lycka till med renoveringen där hemma. Tack för sist förresten. Kram Tina

Peo sa...

Trevligt att du är tillbaks här. Och kul att höra hur det går med fixandet i huset. Vi kommer väl o tittar längre fram.
Fader Peo

Anonym sa...

Ja, det vore trevligt! Säkrast är väl att komma när det är klart:-)
/Lina

Peo sa...

Ja, typ ...