torsdag 17 december 2009

Mer skottning....




...snö är nice, verkligen. Skottning däremot är tärande både för rygg och underarmar....och psyket då det känns som att det inte ger resultat, nästa gång man tittar ut är det tillbaka igen! Vojne, vojne! Men det är vackert! Hoppas att Habo kan bjuda på liknande vinterkläder....det visar sig.
Annars har dagen bjudit på jobb med omflyttning av alldeles för många vaser, skålar och ljuslyktor....fortsättning följer imorgon. Men det är ändå kul, för det är så fint att ändra, man tröttnar ju om det ser likadant ut hela tiden. Det enda jag helst ser inte ändras är operativsystem på datorn.....alltid lika jobbigt när saker inte är som vanligt....där har jag inget behov av förändring. Men jag har en make som gillar att ändra på sånt, så man får inte alltid som man vill...jag protesterar alltid lite väl envist enligt honom:-) Ibland är detbara sååå jobbigt att lära om..
Detta kom upp nu eftersom jag försöker lägga upp bilder på fb, och det var inte som det brukade...
Ser verkligen fram emot jul och lite ledighet nu! Och med ledihet menar jag nöär hela familjen är ledig samtidigt!




4 kommentarer:

Lotta sa...

Än så länge har vi snö i Habo också, och de påstår att det eventuellt ska vara kallt ända till jul. Så ta med utekläder (och gärna någon pulka om ni får plats) så satsar vi på en sväng till pulkabacken på juldagen :-)

Anonym sa...

Ni har möjligtvis inte Sacco-säckar på jobbet?? Är på jakt efter en till Ida men det verkar ju hopplöst....
Kram Gunilla

Tina sa...

Härliga vinterbilder. Ja, det ska bli skönt med ledighet och gemenskap. Mysigt att ni ska ner till Lotta. Kram på er

Carolina sa...

Gunilla: Vi har inte sacco-säckar, men jag tror att "Inneboende" har det!De finns på Åsögatan på Södermalm(nära mitt jobb)!