måndag 26 juli 2010

Samma blogg - ny adress

Japp, mina problem är lösta!

Den enda olägenheten är att bloggen har en ny adress: http://farstaliv.blogspot.com
Där kommer framtidens inlägg att skrivas:)

Ordningen återställd

Börjar bli mer och mer frustrerad över att jag inte kan blogga från iphonen.....funderar allvarligt på att flytta tille en ny blogg.....måste bara undersöka det hela lite mer. En annan bra del i att byta blogg är att jag känner att jag har fastnat lite och inte är så inspirerad. Det blir lite för sällan som jag hamnar vid datorn och chanser till snabbare och fler inlägg ökar om jag får till iphonebloggningen... hoppas jag....annars får jag nog acceptera att min uthållighet inte sträcker sog så mycket längre än så här:p. Vi får se vad som händer.

Well, semestern lider raskt mot sitt slut för min del men jag har haft 5 superbra veckor så jag sörjer inte så mycket. Vädret har varit fantastiskt och aktiviterna har varit jättebra, trevligt sällskap har vi haft också:). Det enda irritationsmomentet var att jag lyckades förtränga min kod till visa-kortet(till makens förtret) så att jag spärrade kortet......och blev tvungen att beställa ett nytt... Kanske inte ett av mina brightaste ögonblick..... Lämnade visst min hjärna hemma.

Jag har i alla fall äntligen fått åka Balder på Liseberg! Så trevligt! Dock tänker jag besöka nämnda plats vid en annan tidpunkt då inte lika många andra hade tänkt åka dit samtidigt..... Köerna var något långa även för mig som ju i det fallet besitter en ängels tålamod. Det fanns dock andra som led mer. Hahaha! Bra träning för herr N. Nyttigt för honom att öva på att begränsa impulsen av omedelbar behovstillfredställelse...:)

Under Göteborgsvistelsen hann vi spendera ett par dagar med familjen A vilket var väldigt trevligt. Barnen fann varandra direkt vilket var lite kul eftersom vår dotter var ganska osugen på besöket då jag en knapp vecka innan bestämde mig för att förbereda kidsen mentalt. Bra erfarenhet för henne:)

Vi tog också tillsammans med fam N en tur till Falkenberg och fam B! Så nice att träffa dem även om det var frustrerande att vara närmare Ullared än någonsin, men ändå inte få slinka förbi.... Jag börjar tro att jag aldrig kommer att få besöka denna omtalade plats. Jag är medveten om att jag troligen kommer att tycka att det är överskattat, men det känns ändå som att ALLA andra har varit där utom jag:(.

En utav semesterns höjdpunkter var dagen på Hönö då jag för första gången insåg havets glädje och även fick vräka i mig ett oräknerligt antal räkor av den färskare sorten(gårdagens infrysta för 99 kr/kg istället för 349 kr/kg för helfärska). Det var en fantastisk värme den dagen så valet av utflyktsdag var perfekt! Jag badade t o m och jag måste säga att havet kändes väldigt fräsht jämfört med Hökarängsbadet.... Dagen avslutades med nämnda räkor hos fam S på Björkö. Supertrevlig dag helt enkelt!

Men nu är vi åter i verkligheten efter en avslutande visit hos mina föräldrar i Arboga. Barnen och maken är dock lediga 2 veckor till så de planerar att göra mig till gräsänka och dra till Dalarna några dagar. Lite mer semester till mig alltså:).

lördag 10 juli 2010

Det är så skönt att semstern hittills har varit å solig! Otroligt men sant! Sol nästann varje dag.
Har inte riktigt hunnit blogga, och det blir lite skralt de närmaste 2 veckorna eftersom vi drar till Danmark och Göteborg. Men, men, är det semster så är det:)

Lägret var superbra! Barnen uppskattade det verkligen så det lär bli fler. Även jag hade trevligt och treäffade en hel del bekanta och även någon släkting.
Sedan har vi varit hemma och haft familjen L&J B på besök. Otroligt kul att ses, och nytillskottet A var så söt, väldigt lik storasyster F:)

Idag var vi iväg till Sturehofs Säteri på självplock av jordgubbar, väldigt gott, men det kan ev ha blivit ngn jordgubbe för mycket.... min mage är inte helt överrens med min mun om hur många som är lämpligt....
Sköndals-folket kom och hjälpte oss äta några och resten frös vi in.

Ett nytt PS-spel har även inhandlats och maken och barnen har solen till trots stängt in sig för att utforska detta.... Fick dock med mig dottern till badet i går! Doppade mig t o m 2 ggr, mest för att luften var varm...vattnet lämnade mycket övrigt att önska. Men det svalkade i alla fall...

Nu sovdags

tisdag 29 juni 2010

Semester...från bloggen?

Ja man undrar ju vad som hände? Semestern kom med sol och glädje och och vips glömdes bloggen bort. Yttreligare ett bidrad kan ha varit makens stationära placering av laptopen.... Tidigare var den lös och ledig och jag fraktade runt den(det är väl idén med den?) från matbordet till soffan till sängen... men nu står den på skänken i vardagsrummet med sladdarna snyggt undangömda(inte så lätt att få fram i en handvändning) och en ljudsladd i som man inte kan dra ur utan att högtalarna låter.....Jag ska dock på lägen med kidsen och maken är i Danmark(igen), så jag ignorerar det hela i nuläget.

Ja, imorrn ska vi upp i ottan.....vi ska lämna stan strax efter 07:00 är det tänkt......, startsamlingen på lägret börjar nämligen kl 10:00 och då ska tälten vara uppsatta.....hur tänkte de då? Vi har ca 2½ h i bil innan vi är framme......den matematiken går inte ihop för mig. Definitivt en knallröd kommentar i utvärderingen! Känns lite trist att börja veckan med sömnminus, inte bara för mig utan även för barnen......alla barn somnar inte kl 7 på kvällen!!! Särskilt inte i semestertider.... jag är uppenbarligen inte vän med idén.....

Det blir säkert bra när vi är på plats, läger brukar vara fantastiskt!

Nu bör jag gå och lägga mig snart...

tisdag 22 juni 2010

Semestern har börjat

Japp, då är den är - semstern - äntligen. Så skönt att slippa kliva upp i ottan:).
Idag var jag tvungen att infria löftet om stranden eftersom solen sken och det var lyckat! Jättelite folk och sådär lagom varmt så man inte ens funderar på att bada. Barnen funderade dock och badade lite, men det var svinkallt of course! Grannen och en son åkte också dit och vi träffade även T&S O. Det kändes som att det var nu sommaren kom på riktigt.....må den fortsätta i samma riktning.

Igår träffade jag SL från gymnasiet(och det var kanske då vi sist sågs....) och det var så trevligt! Hon såg precis ut som då förutom håret. Det är inte så många av oss som har bevarat den frisyr vi hade då.... hoppas jag... Vi promenerade, pratade och åt god mat och glass. Så roligt!

Resten av denna veckan blir lite blandad, men jag hoppas att vi hinner med lite mer sol, imorrn får det dock hanteras på hemmaplan då ett kalas hägrar på em. På kvällen blir det lite kick-off på jobbet.

Och så kommer ju midsommar galoppereande emot oss! Hjälp!

onsdag 16 juni 2010

3 arbetsdagar kvar:)

Semestern hägrar verkligen! Jag trivs ju på mitt jobb, men när en längre ledighet ligger i krokarna så är det svårt att inte bli otålig. Det ska bli så skönt att ta dagen lite som den kommer som vi kommer att kunna göra första veckan eftersom den är i pribcip obokad.

Ja, obokad och obokad, på måndag när maken är hemma och är föräldraledig ska jag träffa gymnasiekompis SL som jag inte har träffat på många år. Ska bli väldigt roligt, det är ju såsällan det faktiskt blir av att man göt sånt så nu kände jag att det var läge att nappa! Och om jag inte är hemma så får ju maken möjlighet att riktigt suga musten ur sin föräldraledigadag:) Det vill jag inte på något sätt beröva honom.

Jag och kidsen var hemma mån-tis denna vecka och lyckades bl a beställa glasögon till dottern. Vi timade in det med en klasskompis som också behövde få det ordnat så det blev ju extra kul. Nu är det bara att vänta på leveransen.

söndag 13 juni 2010

Skön fotboll och dag

Njuter av bästa fotbollsmatchen hittills i VM - Tyskland mot Australien. Tyskland fullkommligt regerar och på ett fantastiskt snyggt sätt! Deras väggspel är helt otroligt bra idag! Känner med Australien som verkar ha gett upp lite, de har ju inte direkt haft domaren med sig... Även om det nog inte ändrar så mycket på utgången så är ju känslan efter matchen skönare om det åtminstone känns rättvist.

Sön dag idag. Maken fick gå upp i ottan för att åka på konferens med jobbet. De är ngnstans på västkusten. Vi tog en lugn dag hemma, sen frukost och påklädning. Lite blandade grannkids har dykt upp och de har lekt inne, ute och i de olika husen:). Efter lunch fikade vi hos grannen tvärsöver, härligt med möjlighet till spontanitet. Har även hunnit dammsuga och städa badrummet. Check!

Imorrn är barnen lediga från fritids och dagis, dottern ska till optikern. Efter det besöket hoppas jag att vi kan gå och kolla glasögon. Lika bra att få det gjort:)

Nu har jag bara 4 jobbpass kvar innan jag går på 5 veckors semester! Ser verkligen fram emot lite ledighet, superskönt. Nedräkning på riktigt nu!