måndag 28 januari 2008

Lunch

Har lunch på jobbet och tänkte passa på att få ner ngn rad.
Vräker glatt i mig en saftig ostomelett! Inte fel alls faktiskt. vem har sagt att matlåda är trist? Inte idag ialla fall.

Trist blir det nog för syrran på sjukhuset i längden, försökte ringa idag, men jag gissar att måndag fm är då saker börjar hända så hon var nog upptagen. Det blir fler tillfällen. Päronen var där i helgen och hälsade på så lite rapporter har nått fram. Går åt rätt håll verkar det som.
Känns bra.

Sonens födelsedag närmar sig med stormsteg, lite för snabbt i mitt tycke.....men, men det ska nog gå. Jag hittade i princip alla födelsedagspresenter inom 20 min, bara det måste ses som en gåva från ovan till en stressad mor. De ligger nu och väntar i skuffen på bilen. Jag ska ta in och slå in dem vilken dag som helst. Man måste ju bara välja rätt tillfälle! Det har ännu inte infunnit sig, uppenbarligen.

Funderar annars på något så ytligt som att permanenta håret. Har lite svårt att bestämma mig, men jag börjar bli grymt sugen. Det är så smidigt i vissa avseenden, men lite mer jobb i andra...och jag vet ju att det finns en risk att jag i så fall om 1-2 år blir galen på att det aldrig vill bli rakt igen....
.....men å andra sidan är det ju ändå inte riktigt rakt, inte överallt i alla fall, så det kanske är lika bra att kroka till alltihop, istället för att bli frustrerad på den vågiga randen som förstör(inte för att det påverkar världsfreden eller något annat väsentligt, men ni vet...).

Ja, vad är väl en bal på slottet....

Nej mina vänner, nu är det dags att gå och sälja en soffa el två! Kom och köp!:-)

2 kommentarer:

FatCat sa...

Hello sis! Ringde Lotta igår och vi pratade en stund. Låter som att hon ska behöva få stanna kvar alltför länge till på sjukhuset. Ett par eller några veckor, de måset lösa en del praktiska problem först antar jag. De försöker iaf stoppa henne massa kalorier för att förbättra läkningsprocessen. De oroar sig för att hon inte får i sig tillräckligt och passar upp med extre efterrätt och kakor. :) Hon verkar må rätt bra trots omständigheterna och hon hade fått träffa pojkarna som hade uppmanat sin ömma moder om att se sig för bättre innan man går över vägen. Lite gulligt. Stor kram

FatCat sa...

inte ska behöva få stanna*