måndag 4 februari 2008

Det är märkligt att barnen ryker ihop precis när jag sätter mig vid datorn....förhoppningsvis har jag nu avvärjt den värsta krisen....

Ledig dag idag. Kändes välbehövligt, är lite trött efter helgens festligheter. Vi har dock tack vare detta träffat många härliga människor vilket är väldigt trevligt!
I lördagskväll lyckades vi tjejer se Förnuft och känsla(icke att förväxla med den än bättre Stolthet och fördom(5-timmars versionen))medan killarna förlorade sig i ett parti Settlers. Barnen lekte eller sov(beroende på familj)så en ganska lugn stund infann sig. Tidigare på em/kvällen var det däremot mer livat vilket min far och hans Viby-buss-kollega bittert fick erfara!

Sonen uppskattade alla tillfällen till firande och kommer nog ha svårt att återgå till ett normalt liv utan dagliga presentemottagningar. På tal om att ta emot presenter så såg sonen det som den viktigaste delen av kalasen. När någon vän ringde på kastade han sig fram, öppnade dörren och slet paketen ur händerna på sina kompisar.....som mor känner man sig i sådanda lägen väldigt stolt.....och hoppas att det är en fas och inte resultatet av en dålig uppfostran....befarar dock det senare.

Nu ska jag och kidsen kila över till grannen och hämta lite kvarglömda saker sen det sista kalaset igår!

See you out there!

4 kommentarer:

Mr 51 sa...

Fylde lilla Alex? Jag kollade på släktlistan som faster Gunilla satt ihop och enligt den var det inte förrän första april...

FatCat sa...

Käre värld...alla vet väl att alex är ett januaribarn som jag :) grattis till barnet och din make kära syster-lyster. jag tog själv en lunch med linda i lördags. det var fler som var i faggorna. Kram kram

Anonym sa...

Den listan verkar vara lite galen! Han fyller 31/1 minsann!
Hur mår sonen?
Kram!!

Mr 51 sa...

Där ser man....då får man se till att den rättas...om än på våran egen dator. ;)
Liam mår hyfsat bra. Jag är ju borta under dagarna, så jag ser hans glada min innan jag går och när jag kommer hem, men oftast har han varit ganska gnällig där emellan... Men humöret växlar ganska mycket på honom, men han är i alla fall frisk!! =)
Kram!