söndag 16 mars 2008

Känner mig tyvärr ganska urblåst i skallen....ja inte av dumhet(nej nej..) utan kanske mer urblåst på energi och inspiration. Känns frustrerande.

Samtidigt har helgen varit bra och livet känns definitivt meningsfullt, vad mer kan man begära? Det är väl framför allt tid som jag önskar mer av. Tid finns men en del saker kräver mer sammanhängande tid än vad jag oftast kan hitta.

Vårt fina men väldigt stora träd behöver ansas. Jag känner ett hyfsat sug att ta tag i det, men vet bara inte när. Kanske får vi engagera oss i detta på Annandagen...om någon vet att det med säkerhet skulle döda trädet så hojta nu, för det är inte tanken, jag vill bara få det gjort och har inte kollat om det är bra tid för sådant nu...det jag ser är dock att det kan nog ta flera dagar i anspråk då vi eg borde ha tagit tag i detta förra vintern....

Även jag måste besöka frisören Linda(jag, syster och make har alla samma), har inte klippt mig på säkert 8 månader och behöver även konsultera henne ang mitt hårs framtid. What to do, what to do?

Till helgen ska vi äntligen få träffa yngste brorsans avkomma! Den lille skrutten är så söt på filmerna på Patriks blogg så chansen är överhängande att han kommer att charma oss! Har hört att han är social vilket låter bra eftersom det inte är en stilla kurort som de kommer till.....Liam be prepared!

Förutom Liam med familj innehåller påsken jobb, goda grannar och vänner, och om vi har ork omfångsminskning av träd.....och påskens totalavgörande budskap förstås!

3 kommentarer:

Peo sa...

Hej hej,
Vad är det för sorts träd ni ska minska ner, en del sorter tål visst inte sånt.
Kolla upp det.

Anonym sa...

hörrö, när kommer de upp? jag vill oxå se det lilla grynet. kram Fatty

Carolina sa...

Det är ju den där oxeln. Den har beskurits förut, men frågan är om årstiden är rätt.

Grynet med fam kommer torsdag kväll. Kom annars över och påska på långfredag!

kram Lina