måndag 31 mars 2008

Naket

Trädet är nu naket efter lördagens frisering. På något märkligt vis har överskottet isället belägrat vår lilla gård......vem kunde ana att grenarna blev så långa och många när de hamnade på marken!
Det känns trots det fantastiskt att vi hann och orkade ta tag i det hela. Maken sågade och jag släpade. Gick förvånansvärt fort, blev klart på ca 2-3 timmar. Jag trodde att det snarare skulle ta dagar. Vi använde ju inte motorsåg direkt.

Vi höll även för första gången på länge, om nånsin, på att missa sommartids-omställningen. Vi hade glömt det helt och det var bara när sonen vid 6:30 ville se Bolibompa som verkligheten slog till. Då Barnkanalens sändningar inte börjar före 7:00 på helger blev vi väldigt förvånade att se att programmat var i full gång. Man kan säga att jag började ana oråd och poletten trillade ner.....tur att det inte var den dagen han sov till 9....

Jag har börjat läsa Mio, min Mio för dottern. Jag trodde nog att hon skulle tröttna, men nu är hon fast. Jag hoppas bara att det inte blir för läskigt för henne, jag minns att jag och syrran hörde den som 7 och 6-åringar och jag tyckte att det var precis lagom spännande! Men blir det för läskigt får vi läsa tidigare på dagen kanske och inte i direkt anslutning till sänggåendet. Men det är roligt att läsa mer riktiga böcker!

God Natt!

1 kommentar:

Eisiv sa...

Grattis till trädbeskärningen! Vi har också fått våra äppelträd fixade idag. Fick hjälp av Gunder,men jag har mest tagit hand om det som föll till marken. Fast det är inte klart det heller. Ska ta reda på resten i morgon. Var in och hälsade på mormor framemot kvällningen. Hon fick nämligen åka in till lasarettet natten till i går, söndag. Det var tungt att andas och doktorn vill ha kvar henne ett tag för att driva ut vätska ut kroppen. Inte så kul, men inte alltför allvarligt.
Förhoppningsvis får hon snart komma hem igen.