onsdag 9 april 2008

April.......

Vad gör snön här??

Mina tulpaner har precis börjat titta upp och så möts de av denna käftsmäll! Vart är världen på väg egentligen?
Jag vet att april är en vädermässigt oförutsägbar månad, men vintern tog ju sig aldrig riktigt så jag tänkte mig att våren kanske kunde vara lite tidig tack vare detta....men det verkar pågå en neverending höst....må den inte vara över semestern...eller för alltid. Vi har åtminstone räddat några vitsippor från kylan därute, så de vårar sig lite här i vårt kök. Få vet hur deras vänner därute mår.

Ledig från jobbet idag. Är hemma och städar inför hemförsamling ikväll. Just nu inväntar jag lunchdaterna. Trevligt att träffa några vänner så här mitt i veckan. Och skönt att jag slipper gå ut, just nu i alla fall...

Påskfjädrarna har jag äntligen avlägsnat från riset(ja det är samma ris som jag köpte till julen för typ 2 år sedan). Fungerar utmärkt. De hade liksom glömts bort lite. Lätt hänt. Tiden går och plötsligt ser man dem inte. Jag är inte korrekturläsare till min läggning och då kan dylika detaljer missas....

Inser att jag har en tvätt att hänga, men nu kommer lunchsällskapet så det får vänta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt med lunchdater. Inser efter en stund att det ju var jag och Frida, då lät det ju ännu trevligare:) Ja, jag är tillbaka och har faktiskt fått en solbränd näsa..../M