onsdag 23 april 2008

Fotboll...

...fängslar maken, ibland lite väl mycket. Han ifrågasätter ofta besut både från tränare, domare och spelare. Många män skulle nog behöva prya som förbundskaptener och liknande, kanske skulle det dämpa deras försök att nå fram genom rutan.

Eller så är det en del av engagemanget...vem vet.

Själv nöjer jag migatt småtitta lite mellan meningarna, det är lite för lite handling i en fotbollsmatch, ungefär som musik. Det behövs lite komplement annars tröttnar jag.
Själv glädjer jag mig över att Desperate Housewives har kommit tilbaka. Där händer det lite mer minsann! Ingen risk att jag börjar blogga under den timmen i alla fall.

En skön ledig dag har jag haft också. Solen var otroligt skön idag och jag och vännerna L & M hann med en fika på vår gård efter promenaden. Inte så dumt. På em hann jag uträtta lite ärenden samt införskaffa helgens presenter. Ett par skor slank också med, behövs verkligen! Maken tror inte alltid att jag behöver nya skor, men själv kan jag känna mig helt desperat när jag inte har några jag tycker mig kunna använda. Min färgfascism är väl en liten bov i dramat, men är det inte rimligt att ha ett par svarta vårskor? Något mellan vinterkängor och sandaler? Nu har jag det. Känns mycket bättre.

Skulle även behöva ett par vita.....

Inga kommentarer: