måndag 7 april 2008

Borde väl gå och lägga mig, skönhetsömnen är viktigare när åldern ökar har jag märkt. Men det verkar som om jag motarbetar mig själv alltför ofta och klockan passerar ofta midnatt innan huvudet mosar in sig i huvudkudden......Why...Why??

Såg American Idol samtidigt som jag avnjöt min hemmagjorda choklad- och valnötsparfait. Mycket trevligt, vilken tur att maken inte gillar sådana experiment i köket!

Jag och Vendela är nu långt inne i "Mio min Mio" och hon verkar inte lida av "Riddar Kato" och "Landet Utanför". Hon är mycket entusiastisk och verkar gilla att det blir alltmer spännande. Kul! Sonen 3 år är mer inne på böcker med fler bilder och mindre innehåll.

Imorrn ska jag klippas av vår frisör Linda. Ska även konsultera henne ang mina ev permanetplaner, jag är fortfarande tveksam, ska toppa håret nu så får vi se om jag har bestämt mig framåt sommaren. Jag brukar verkligen inte vara så velig och bara att jag är velig gör mig tveksam...månadens i-landsproblem...

Nej nu har maken slocknat framför fotboll-måndag och jag ska nog avsluta denna dag. Funderar bara på vilka som gjode Hammarbys mål, kommer efter reklamen, men risken är väl att de bara ältar Shaabans måltavla. Sett den några gånger nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!

Nellie älskar då man läser böcker "utan bilder" hon visst kan hon lyssna till böcker som Mamma Mu tex där det är mycket text och få bilder, men framför allt Pippi och Emil har vi läst, blir lite sugen på att läsa Mio min Mio för Nellie, kul att du säger att Vendela gillar den och inte tycker den verkar så otäck utan bara spännande.

Ja vi hade det trevligt i Vemdalen, vi har ju åkt dit nu 5 år i rad så vi kommer nog att fortsätta att åka just till Vemdalen.

Hur blev det med håret då, blev det nån permanent?

Själv längtar jag till håret växer ut, det går an att försöka hänga med modet ett tag, jag är nöjd ena dagen andra dagen så vill jag ha tbx mitt långa hår.

Ja,ja nu har man iallfall prövat en "Beckham" frissa och inte 17 liknar jag henne för fem öre, men så är det och som tur är så växer ju håret ut så till nästa sommar har jag nog en längd som jag är nöjd med.

sköt om er kram!

Carolina sa...

Hej Gita!

Det blir nog en permanent, men så seg som jag verkar vara i den frågan får vi vara glada om det händer före sommaren. Jag har ju precis toppat mig så det vore bra om det växte till sig litegrann i alla fall, vilket min trevliga frisör tyckte var en bra idé. Mitt hår växer ju inte riktigt lika snabbt som ditt!

Kram!