söndag 6 april 2008

Det är lite turer kring vårt önskade bygglov, en och annan granne är lite tveksamma, men vi får se, vi lever på hoppet. Vi är faktiskt ganska många i området som vill bygga ut, vilket ändå borde vara en positiv sak för området. Man kan ju tänka sig att möjlighet till större radhus är något många trångbodda stockholmare skulle glädja sig åt! Den som lever får se.

Det var fullt hus när jag kom hem från jobbet idag! Det var 3 pappor och 6 barn i vårt hus, kul. Maken hade utfodrat dem med spagetti och köttfärssås och alla kidsen levde rövare medan vi vuxna försökte få i oss lite kaffe! Det är fantastiskt med härliga grannar! Jag och barnen hann träffa ytterligare en vid gungorna strax före kväll. Radhuslivet har många fördelar!
I kyrkan tidigare hade vi hand om fikat tillsammans med med vår grupp. Jag hann koka en del kaffe innan jag fick promenera till jobbet. Det är grymt skönt att jobba mitt på Söder, nära till allt! Många gånger kommer det ju in vänner och bekanta och hälsar på och det är ju inte tråkigt!

Nu ska jag undersöka om filmen "Flightplan" är en av de filmer jag aldrig sett men alltid önskat se.

Det visar sig.

1 kommentar:

FatCat sa...

Vad tyckte du om Flightplan då? Jag minns ej själv vad jag gav för betyg. Så minnevsärd var den. Ha! Jadu är uppbokad under helgerna iaf med diverse tripper till Hälleforsnäs med Annika och Ludvika med Alex och sen så blir det en härlig kryssning med Sofia och Anna, enligt tradition. Fast vi tre har aldrig åkt tillsammans på det sättet förut. Mest jag o Sofia ju. Ska bli så kul. :) Kram