onsdag 21 maj 2008

Slötittar på Champions League-finalen, må ManU vinna. Maken hoppades förstås på Liverpool men den drömmen grusades ju för ett tag sen, så nu är vi solidariska mot grannen!

DEt tråkigaste med fotboll är den märkliga inställningen till smärta. Aldrig har så många haft så ont och klagat så dramatiskt för oftast ingenting. Det är patetiskt att se vuxna män(i de flesta fall) göra vad som helst för en frispark! Att se Cristiano Ronaldo i en intervju är som att se en helt annan person, på plan ser man bara den ständigt klagande minen.

Well snart kommer väl halva stadion gråta, ett lag kommer ju oundvikligen förlora....

Annars har jag idag fyndat en cykel till sonen. Blandade rabattkuponger och medlemsrabatter förvandlade 699:- till 399:- plus en cykelhjälm på köpet! Känns mycket bra. Varför betala mer? Jag lyckades efter lite om och men montera de lösa detaljerna så jungfruresan kunde påbörjas. Gick riktigt bra förutom grabbens benägenhet att bromsa i tid och otid....men han lär sig nog!

Om någon undrar så tror jag att mitt körsbärsträd fortfarande lever....hur mycket måste jag vattna och hur länge? Kan jag oavsiktligt dränka trädet? Vård av grönsaker faller sig inte helt naturligt för mig......jag behöver alla tips jag kan få.

3 kommentarer:

Eisiv sa...

Om du inte har planterat det på ett vattensjukt ställe utan jorden är väldränerad (om du fyllde planteringsgropen med vatten och det inte stannade kvar i gropen någon längre stund så är det okey) så kan du nog inte övervattna det.
By the way köpte vi den där Skodan i måndags.

Carolina sa...

Grattis till Skodan! Jag funderade på det tidigare idag.

Vad gäller trädet tycker jag att vattnet inte sjunker ner så fort utan ligger på ytan en stund, trots det hänger topparna på grenarna. Behöver det betyda trädets undergång?

Eisiv sa...

Nja, du får nog ge det lite tid att hämta sig efter flytten. Men det är klart det är inte bra om det blir stående i vatten alltför länge.