lördag 3 maj 2008

Thailandsbesök

Vi fick trevligt besök idag! Mina föräldrar hade med sig en missionärsvän från Thailandtiden samt ett par thailänsare från förr närde kom förbi på en kvällsmacka!

Väldigt roligt men inte helt lätt att damma av thailändskan...de var sig lika i alla fall trots att det säkert har gått typ 25 år sedan jag såg dem sist!

Annars påverkas mitt liv ganska mycket av den pågående inspelningen av Knutby-filmen "Vägen hem". Vårt hus används något och jag medverkar på ett litet hörn vilket har inneburit 2 inspelningsdagar i Knutby samt två dagar i nästa vecka här i Stockholm. Väldigt kul är det i alla fall och jag är otroligt spänd på att se slutresultatet! Extra kul är det att även min vän Camilla är med en del så vi har haft sällskap mellan tagningarna!

Annars har vi idag varit och firat tvillingarnas barnvälsignelse i Högdalen och där frotterat oss med gamla och nya vänner! Jättefint och roligt.

Innan dess hann dottern även bevista ett av helgens två kalas....nästa är imorrn..it's a neverendeing story!

Sen lär jag köpa "Frida" för en gångs skull! Syrran är visst med i ett reportage, så det måste ju undersökas. Man skulle kunna tro att vi syskon har ett litet excibitionistiskt(hur stavas det eg?????)drag, men det ska jag säga att det stämmer inte! Ibland får man ställa upp för kulturen, helt enkelt.

Mitt facebookande har tagit fart igen, dock inte med samma intensittet och frekvens som tidigare, men ändå! Lite kul.

Nej nu är det dags att sova!

2 kommentarer:

FatCat sa...

Hello bigsis. Spännande med filminspelning. Men du har ju varit med förr, eller har du glömt min eminenta film där du spelade mot Calle? Haha. När kommer denna film att visas och var kan man se den? Skoj, skoj. Jo päronen försökte sig på med en visit hos mig, men det var lite för spontant och abrupt så det sattes genast stopp för. Med tanke på att det inte bara var våra kära gamla föräldrar som skulle titta in utan celebert fin besök. sånt behöver jag lite mer framförhållning om. mamma ringde och mumlade nåt om att ses redan i fredags, antar att det var själva "förvarningen". well. vilken tur att ni var reprensentabla :)

Carolina sa...

Till jul nångång. Jo jag minns filmen....den lade grunden för min nya karriär......

Jo, vi var hyfsat presentabla.
/Lina