lördag 3 januari 2009

Twilight....

...har nu fått ett grepp om mitt liv.....måste ha missat någon viktig del av min tonår eftersom jag mot bättre vetande fullständigt låter mig uppslukas av fenomenet....

Jag har eg svårt att objektivt säga att det är en fantastisk film, men jag måste erkänna att den tilltalar mig oerhört. Har läst boken och väntar på leveransen av de 3 ytterligare böckerna som jag har tänkt ska förgylla mitt liv. Till mitt försvar ska tilläggas jag tänker läsa dem på engelska, då förenas ju även lite nytta med nöjet!

Jag var på bio i torsdags med en vän som hade lockat med mig och en annan vän att se den, själv hade hon redan sett den en gång....och jag måste säga att jag förstår henne...

Senast jag snöade in så hårt på en film var nog Stolthet och fördom(ingen film eg, utan 5-timmarsversionen)och den fascinationen sitter hyfsat i än....så vad ska det bli av detta då det finns så mycket mer att läsa.....Nu vll jag inte på något sätt jämför de båda författarna, men det kan tilläggas att även Stephanie Meyer verkar vara ett fan, vilket glädjer mig...

Jag försöker även tvinga maken att läsa/se den så att han möjligen kan begripa/acceptera min mentala frånvaro(plus att det ger mig tid att snöa in igen när de andra böckerna kommer:-)!)Blir det alltför illa får jag be honom beklaga sig hos vännen som drog in mig i träsket......det är ju lite hennes fel...

Det pinsammaste i allt det här är dock att jag ju inte varken är 15, 16 eller ens 20 längre.....eller så är 15-åringen i mig kvar i mångt och mycket.....

Well, se filmen, läs boken och berätta om jag är fullständigt normal eller helt enkelt bindgalen....

6 kommentarer:

Peo sa...

Har inte sett eller läst, vet inget, fattar inget.
Håller båda dina alternativ öppna så länge.

FatCat sa...

vill se vill se :)

Johanna Lööw sa...

Jag håller på med sista boken nu! Och jag kan inte annat än att hålla med dig! Jag blev så tagen av dom att jag sprang ut och köpte bok två när första tog slut och samma procedur när två och tre tog slut... Tog mig TRE dagar att hitta fjärde boken (två dagar innan julafton) så det är med lite hatkärlek det fjärde går mot sitt slut... Hoppas du gillar de sista böckerna lika mycket som jag gör. =D

Carolina sa...

Jag ser verkligen fram emot ankomsten av de andra böckerna, som tur är kommer jag att ha alla på en gång så det bara är att fortsätta när en tar slut! Medan jag väntar läser jag om Twilight och Edwards version på nätet!

FatCat sa...

kan nån säga vilka böcker det är ni läser? man kanske ska joina hysterin?

Anonym sa...

Sök på Stephanie Meyer, Twilight-serien. Men se filmen först. Jag tror att den går fortfarande.