onsdag 4 mars 2009

Hur gör man????

Hur får man ett lugnt och harmoniskt liv? Vi har inte hittat receptet i alla fall. Well, jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju meningslöst att säga att det snart blir bättre, det dyker ju alltidupp något!

Maken är väl i störst behov tror jag. Jag har ju lite lediga dagar samt t ex, icke att förglömma, förmåga att förlora mig i en bra bok. Det ger ändå lite vardagsenergi.
Nivåerna verkar dock inte vara på topp eftersom jag inte riktigt orkar blogga som jag vill...men det är kanske inte klassat som en mänsklig rättighet....

Snart sovdags...men det stör mig lite...så lite tid och ork....

Jag har förmodligen fastnat i en ilands-fälla av självömkan och bortskämdhet....patetiskt. Tacksamhet borde definitivt prägla mig mer. Ska jobba på det.

2 kommentarer:

Peo sa...

Ja, hur har det blivit så här? Lite för mkt av ekorrhjul. Den inre friden o balansen blir väl viktigare när tillvaron går på högvarv.
Tror jag

Tina sa...

Ja, det viktiga är väl att man inte har för många "måsten", som man lägger på sig själv. Det är nog bra att stanna upp ibland och fundera på varför man gör det man gör. Får man energi och mår bra av det så är det väl bra, men tar det bara energi ska man kanske bromsa det och säga ifrån. Nog måste man få ta tid till sig själv och blogga eller vad man vill göra, det är väl inte ett i-landsproblem. fortsätt och njut av dina böcker. Kram Tina