söndag 29 mars 2009

Lär bli en seg morgon imorrn....

Barnen har svårt att komma till ro. Klockan är snart 22 och de har ännu inte lyckats somna.....
Kombinationen sen kväll igår, sovmorgon idag och omställning till sommartid är inte helt lyckad visar det sig. Vem vet om vi har lärt oss det till nästa år.....

Annars har vi haft en trevlig helg. Vi tog det lugnt som vanligt i fredags eftersom jag kommer hem ca 20:00 och såg avslutningen av Let's dance. Skönt att komma in efter att ha tagit sig hem i snöstormen.....trodde faktiskt inte att det var sanning när jag lämnade jobbet....Jag tror att vi alla hade uppskattat dylika nederbörder mer i början av vintern. På julafton hade det t ex välkomnats med öppna armar....till skillnad från nu när vi alla vill ha lite mer krokusar i rabatten....Snöstormar gör ingen krokus.

Igår lördag hälsade vi på vännerna N i Huddinge, spelade Settlers för första gången på månader! Upptäckte dock lite sent att vi skulle ställa om klockan.....det blev mycket senare mycket snabbare....

Idag valde vi att tillsammans med grannarna tvärsöver välkomna grannarna på andra gatan hem från USA-resan med lunch! Jätteroligt att ses, barnen lekte och vi kunde prata! Så nu försöker jag varva ner....läser lite bloggar och ska nog även läsa lite bok också..

Sen sovdags!

Ny vecka i antågande, känns lite lättare då jag oväntat kunde vara ledig denna helg. Skulle eg ha jobbat så ledigheten blir på det viset än mer njutbar.

Inga kommentarer: