torsdag 21 februari 2008

Det skall köas i tid

Jaha, då har jag ställt vår dotter i kö till Engelska Skolan. Känns lite konstigt eftersom hon i så fall kommer att börja där 2012....till åk 4. Men men lika bra att ge henne möjligheten. Hon måste ju ändå byta skola till 6:an så det är lika bra att öppna lite dörrar.

Efter att ha börjat följa Klass 9A på SVT på tisdagar är jag ju inte mindre motiverad.....something is very wrong in this country.....

Blev frestad ett ögonblick att bli lite politisk, men jag avvaktar. Politik har blivit mer intressant måste jag säga. Kanske ett tecken på mognad....kanske bara frustration över den märkliga svenska mentaliteten. Vi är rika men ensammast i världen.

Vi måste jobba på att vara lite mindre ensamma. Det är svårare än man kan tro!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Hur har ni det?

Läste att ni ställt Vendela i kö till Engelska Skolan, spännande!

Jag måste bara fråga, varför ska hon gå i Engelska skolan, har ni någon baktanke eller har dom en annan strategi när det gäller skolgång osv, bara nyfiken och höra.

Tycker att du ska permanenta dig om du känner för det, det går ju faktist att använda plattång om du inte skulle tröttna på lockarna.

Själv har jag lagt till med en "Beckham frissa" som det så fint kallas tyvärr är jag inte lika snygg som Beckham, men det är kul att ha prövat på en ny frisyr, jag är nöjd ena dagen, andra dagen önskar jag bara tillbaka mitt långa hår, ja, ja så är det, det växer ut om inte annat.

Ha det så bra nu, ska gå och lägga mig.

kram Gita

Anonym sa...

jag menar om du skulle tröttna på lockarna, skrev fel.

kram Gita

Carolina sa...

Hej Gita!

Hon måste ändå byta skola till 6:an och Engelska skolan har bra rykte (vi känner även en tjej i vår kyrka som har börjat där), den ligger nära, den är ganska strikt men på ett bra sätt. Jag tycker också att det är bra att få mer engelska!

Vi får väl se om Vendela kan tänka sig att gå där om några år!

Ha det!
Kram Lina