tisdag 26 februari 2008

Sitter och inmundigar en bit lax med tillhörande spenat och grönsaker.....mycket trevligt. Efter detta skall en bit tårta slinka ner och förgörgylla min lunch!

En kollega skall sluta och bjuder då sedvanligen på tårta! Tråkigt när folk försvinner , men gott med tårta.

Vi har fått grymt coola gökur på jobbet! Det kan låta som en mening som inte fungerar, jag menar cool och gökur tillsammans var inte vad jag skulle ha trott vara en möjlig kombination för bara någon månad sen, men tada, nu finns de att se på hemsidan och i butiken! Blir faktiskt lite sugen!

Annars vill jag tipsa om programmet klass 9A ikväll 22:00 på SVT 1 el 2(vet ej med säkerhet vilken....). Där kan man få en inblick i hur det kan spåra ur fullständigt med skolsystemet i ett land(jag kanske överdriver något). Det måste väl vara möjligt att ställa krav på elever i det här landet! Vad ska det bli av dem annars? Risken är ju annars att de växer upp utan möjligheter att forma sin framtid och framför allt utan de redskap som behövs för att kunna hantera verkligheten och samhället!

Käre min dag! Det var en god tårta!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

FatCat sa...

Jo jag har verkligen varit sugen på att se den där serien, men av nån anledning missat den. Går väl nåt annat intressant samtidigt antar jag. Men om jag misstänker rätt så kan man förmodligen se dessa program på deras hemsida. Ska gensat forska i saken. Kram kram