tisdag 20 april 2010

En erfarenhet rikare:)

Ja då har jag blivit märkt för livet! Känns fantastiskt skojigt, bild dyker upp en annan dag, den är insmord och inplastad så den gör sig inte så bar på bild just nu:). Den blev nog lite större är jag trodde men tog kortare tid, så det var ju ekonomiskt sett en bra affär!! Jonny tatueraren trodde först att det skulle ta mer än en sittning så jag blev verkligen glad när han meddelade att han skulle hinna bli klar idag! Väldigt trevligt eftersom man betalar typ per timme...

De första knappa 2 timmarna kunde jag utan ansträngning uthärda smärtan, konturerna var inte alls så jobbiga som jag trodde och skuggningarna var som balsam, men färgläggningen(de 2 sista timmarna) var lite jobbiga i vissa lägen. Då dammades profylax-andningen av och det är ju en bra teknik när det gäller att fokusera på annat än den karvande penseln av nålar.....

Tatuering(slå mig om jag börjar låta som om jag tror att jag är expert nu) är dock inte lika smätsamt som barnafödande - mer som tusen nålar(LB:s två alternativ jag hade att välja mellan som jämförelse), och definitivt mer lokalt. Den lokala delen blev halva nedre delen av ryggen(högra sidan), enbart synlig på stranden alltså:) Det kan ju vara en tröst för dem som ev är tveksamma till om jag fattade ett bra beslut!

Min plan på en införlivad ichtus-fisk gick om intet som jag misstänkte, det skulle inte göra sig bra enligt tatueraren, så vem vet om den får bli en annan gång....(det sägs att det är lite beroendeframkallande hahahaha)

En hake med det hela är att jag inte kan simma på ett par veckor...kanske dags att återuppta rodden ett tag, duscha får man ju göra även om jag inte får bada. Väntar dock tills det är mindre ömt. Torsdag kanske:)

Rolig dag blev det i alla fall, avslutades med kyrkgrupp här hos oss.

3 kommentarer:

Tina sa...

Ja, där ser man. Ser som sagt fram emot bilden ;-).

Tant Trassel sa...

det ÄR beroendeframkallade!! Men jag har TUR som är inte råd.
Vet inte var jag skall ta pengarna ifrån eftersom manne är emot tatoosar och vi ju har gemensam ekonomi...
Ber man om pengar till födelsedagar och jul får man inga för att dom inte vill supporta tatoooosar.
Tjurigt värre
Well... Ser fram emot bild :)
Kram
Karina

FatCat sa...

som sagt vad kostade kalaset?