torsdag 22 mars 2007

Ledig i kylan!

Sitter här och försöker känna lugnet! Jag är ledig idag och barnen är några timmar på dagis. Otroligt skönt, det är dock lite kyligt då vår luftvärmepunp något hastigt gick bort......well, efter lite efterforskningar visade det sig vara ett känt fel hos denna och några till panasonic-modeller, så får vi bara tag på en reparatör så ska det fixas kostnadsfritt. We like that!

Man får även vara glad för att det börjar våras...så då gör det inte lika mycket om det skulle dröja någon vecka(ni hör att jag är optimistisk) innan det åtgärdas.

Väntar på en avi från posten. Vore fantastiskt om den kom idag! Jag har nämligen en ny mobil på gång. Ingen fantastisk, men billig, med lucka, radio, kamera(ingen bra dock....)och framför allt en Nokia! Att köpa den vanligt kostar drygt 2500, men då jag gick med på att binda mig till mitt nuvarande abonnemang i 12 mån(nej, inga extra avgifter, bara mitt vanliga Comviq Knockout där jag i snitt betalar 120 kr/mån)kostar den mig bara 250 kr! Detta gör att jag inom kort kan lämna tillbaka telefonen till min rara lillasyster(som lånade ut den till mig förra vintern, då min egen förlorades i någon snödriva) innan den har fallit samman till oigenkännlighet....

En världslig sak, men en av de saker jag har svårt att vara utan! Otroligt att den har kunnat nästla sig in i mitt liv så oåtrekallerligt!

Jag ska strax ta bilen till FC och införskaffa en present till Teo som skall firas i em. Direkt efter dagis är det nämligen barnkalas, vilket är en utmärkt anledning för ungarna att bli klara snabbt när jag hämtar dem senare! Annars har någon av dem alltid en tendens att aldrig bli klar.....är det inte den ena så är det den andre...
Mor och far, hur orkade ni med 5 barn? Det övergår min horisont!

Vad gör ni alla i påsk? Vi blir nog kvar i stan tror jag. Nån som vill komma på påskmiddag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är i Arboga större delen av påskhelgen eftersom Andreas predikar & sjunger fre&sön, men förmodligen påskafton i Kumla.

FatCat sa...

jag har ännu i planer. får. men det låter inte helt ointressant. ert hus är dock smått jobbigt måste jag erkänna. man vill ju kunna gå på toa utan tjafs. hm...

FatCat sa...

sett min utmaning by the way?

Anonym sa...

Yes....har dock inte så många tta utmana(inte så många vänner som bloggar.....