torsdag 15 mars 2007

Vår i luften

Njut av våren nu för jag har hört ryktas om att den inte kommer att vara in i nästa vecka.....vad sägs om snöslask? Känns lite fel på något sätt....

Vendela tycker att det är väldigt varmt ute, igår blev det ett litet världskrig pga det. Jag må vara em dum mor men jag tyckte nog att det ännu inte var dags att vara utan overall och mössa...hon började klä av sig i parken, något jag satte stopp för.

Parken är annars definitivt trevligare under den varmare tiden på året! Där kan man träffa på halva dagisgänget men nu med föräldrar! Torsdagar anordnar parkleken även grillning till självkostnadspris! Mycket trevligt om man har ett socialt sinne! Många ser det också som ett bra tillfälle att slippa laga kvällsmat, bra idé, jag har insett att det kommer att bli en av livets utmaningar att lyckas variera matlagandet de närmaste 15-20 åren....jag börjar redan köra fast....

Barn har ju en tendens att fastna i några favoriter också. Min älsklingsrätt långt upp i åren var makaroner och korv! Absurt egentligen. Jag minns grillningarna i Thaliand, mamma grillade fläskfilé men vi ville helst ha korv....vi var finsmakare. Jag vill minnas att fläskfilén där är billigare än korven. Men de små kycklingkorvarna var fantastiska, jag saknar dem än idag.

Men numera lever jag även för andra maträtter!

2 kommentarer:

Mr 51 sa...

Och vi som redan har fatnat i maten... Det blir alldeles för dåligt med variationen... Vi växlar mellan kyckling-, korv- och wokrätt. Det bev mycket korv ett tag, men men...vi har ju som sagt inte så mycket plats i köket (skönt att kunna skylla på något!!!).
Appropå kycklingkorv...du vet väl att det finns att köpa, eller?! Och det är extremt gott!!!

Anonym sa...

Jo, men de smakar inte som de små goda ljusa kycklingkorvarna i Thailand....