fredag 23 januari 2009

I väntans tider.....

Jag gillar inte att vänta, tålamod är inte riktigt min grej( om jag nu inte med säkerhet vet att att det kommer att ordna sig förstås....och det har jag ju med min själsliga disposition svårt att fullt ut lita på....).

- Biljettpriserna för maj dröjer( scenarion målas upp för mitt inre om att Thai för första gången på 14 år minst, bestämmer sig för att inte släppa några extrabilliga biljetter just i år....)

- En inbjudan till Knutby-premiären som jag vet ska dyka upp lyser med sin frånvaro(även här tänker jag mig att någon - trots att jag eg vet bättre - har gett bort alla biljetter till någon annan....och glömt mig...)

- Vårt bygglov väntar jag också på....där har jag nog eg inga illusioner, bara ett väl nedtryckt hopp(mot bättre vetande ska tilläggas). I det fallet vet jag också att vi tidigast får svar till sommaren....men ändå gnager ovissheten i mitt undermedvetna....jag vill ha det svart på vitt - ingen återvändo! Vem har lust att överklaga i det oändliga?

Jag gillar avslut. Saker som hänger i luften stressar mig.
Så just nu lider jag lite av just det - stress.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för allt du väntar på! Speciellt bygglovet! Kriget fortsätter och vi är på ER sida!!!

Kram grannen :O)

Anonym sa...

Det va jag alltså...

/Ellinor