onsdag 7 januari 2009

Mat...

...håller på att tillagas, dels för direkt förtäring, dels för att utfodra mig imorgon dag. Äta bör man sägs det.

Mina böcker har ännu inte kommit, men har jag tur ligger den som ska läsas näst på tur i min brevlåda imorgon....de övrigavar visst lite försenade....efterfrågan verkar vara stor så galenskapen verkar spridd. Känns lite trösterikt trots allt. Började förlora hoppet om mig själv ett tag. OK jag överdriver kanske något....men det blir skojigare så!

Annars har allvaret dragit igång på riktigt, känns riktigt bra faktiskt! Det var lugnt på jobbet, men jag lyckades ändå knipa åt mig merparten av kunderna idag. Eller rättare sagt jag fick tag på rätt kunder, ganska ofta annars tycker jag att de jag pratar med absolut inte är redo att beställa....ibland undrar jag hur mycket som beror på mig och hur mycket som beror på kunden. Jag tror på människans egna val trots allt och har ingen lust att lura folk till ett köp.....men vill de shoppa kan de förstås lika gärna göra det av mig:-).

Maken drabbades av "städ och röj"-Hitler i slutet av ledigheten så nu har här rensats i diverse undanskymda skrymslen och garderober. Fantastiskt, även om jag inte lyckades uppbåda samma energi tyvärr...hade kanske uppskattats:-). Man har ju en tendens att samla på sig saker särskilt så länge ett utrymme finns att trycka in dem i...
Men nu har vi lite luftigare igen....ett tag i alla fall....

Inga kommentarer: