lördag 12 september 2009

Förkyld trots allt...

Jag som annars är så frisk har nu drabbats av halsont och trolig förkylning, känns inte riktigt bra, men jag utgår från att det inte vara för evigt.

Maken är ute på vift och letar lite datorer med sin bror. Själv hänger jag i vårt glada vardagsrum med Lynley och dator. Inte så illa faktiskt. Jobbade idag men måste säga att denna vecka har jag inte precis varit lysande....men jag hoppas att morgondagen kanske kan vända trenden:-)

Nästa vecka måste vi lösa vårt lilla däck-dilemma, 2 nya däck bör vår bil ha, börjar se väl slitna ut. Det är dock svårt att få tag på exakt likadana, tillverkaren har bytt mönster......hur viktigt är en sån sak?? Man kan få tag på de gamla mönstren via annan firma(läs billig nätfirma) men hur länge har de legat på ett gammalt lager och torkat? Vi är inte supersugna på att köpa 4 helt nya bara för att vi inte kan få samma... Detta kanske kan klassas som dagens i-landsproblem..

Jag skjuter upp frågan lite till....god afton.