torsdag 23 november 2006

Livet borde vara softare

Stress är dubbelt.

Ibland är det bra för det hjälper mig att bli effektivare. Men ibland är den tröttande för själen och då får man inte mycket gjort. Känns som att det är det senare som hänger över mig nu.

Skulle tro att det är för att det känns som att denna dag har rullat för snabbt och jag har inte hängt med....man ligger liksom steget efter hela tiden.
Jag gillar inte sånt...

T ex när jag promenerar med någon föredrar jag att ligga ett halvt steg före, hellre än ett halvt efter. Vet ej vad detta beror på men det hänger säkert ihop med min mentala disposition...jag gillar att ha tillvaron under hyfsad kontroll.

December hägrar framöver, lite hotande men samtidigt lockande och inbjudande. Det är många trevliga saker som händer, men samtidigt ska ju vanliga livets vardagligheter hinnas med. De (vardagligheterna) har blivit mer omfattande under åren....

Annars har ju julen och allt omkring fått ett uppsving sen barnen kom. Deras förväntan gör att jag vill arbeta upp traditioner som gör högtid av helgerna. Hur ska vi ha det i vår lilla familj, vilka saker ska vi prioritera och vilka traditioner vill vi värna om. Det är det ju upp till oss att bestämma. Lite kul faktiskt.

Undrar om bilen kommer att starta imorgon....

3 kommentarer:

FatCat sa...

jag kan ju få lite av era evenemang...jag har för mkt soft

Carolina sa...

precis my point, bättre balans är att önska...

Anonym sa...

Sovmorron efter sen stockholmskväll, (tack för senast), jobbat 4 timmar, sluta tidigt, tackoskväll i gamla BK, matshopping m hustrun, Stanley Sjöberg i PK. Så ska en lönefredag se ut.