måndag 27 november 2006

Tiden springer

Oj, vad dagarana går! Jag har hunnit läsa bloggar men inte skriva.....men nu stjäl jag lite tid från min sömn.

Vår öppna spis är nu vit och fin, i två kvällar/nätter har den stulit min vila...men nu slipper vi se en tegelorange öppen spis, för det blir man inte glad av. Vi har ännu inte eldat i den, men jag hoppas att vi kan prova den snart. Även sådant verkar behöva planeras in!

Jag träffade min vän Bets i stan idag, vi var båda lediga. Det är otroligt sällan jag frotterar mig bland turisterna på Drottninggatan. Man undrar vad folk gör, jobbar de inte? Det är orimligt mycket folk i city på en vanlig måndag! Men det var trevligt att ses utan barnvagnar(som vi har gjort de senaste 4 åren....)och fakriskt kunna besöka en provhytt utan otåliga barn! Resultatet blev också tydligt i form av en "liten" kasse från HM.

Lyckades även köpa en adventsljusstake, det är ju läge att skapa stämning därhemma, inte minst för barnens skull! Håller även på och fixar små paket inför adventskalendern....ett digert arbete. Ännu en orsak till att inte få för många barn...det blir både dyrt och jobbigt! Jag förstår att vi alla fem aldrig fick såna samtidigt! Eller fick vi det?

Well en trevlig tradition är det ialla fall.

Nu är det dags att sova, man kan ju inte se ut som en påse nötter på jobbet imorgon!

/The Nutbag

Inga kommentarer: