måndag 13 november 2006

Lugn efter storm

Otrolig skillnad i ljudvolym, ungarna sover.
Finns det något vackrare?
Nu hör jag diskmaskinen, luftvärmepumpen och maken som strosar omkring.
Lugnande, rofyllda ljud,
saker som talar om att jag har det väldigt bra.
För en stund sen var det mer kaos, David jagandes efter de små med pyjamas i ena handen och tandborsten i den andra. Åsikter om vilken förälder som skulle natta avlöste varandra....rättviseprincipen är den enda i längden hållbara, för alla.
Annars är yngste sonen på ett härligt vis otroligt pappig just nu, känns fint efter år av mammighet.....Det är inte i alla lägen en fördel att vara konstant utvald.
Kan antagligen appliceras i fler sammanhang. Min man och min kompis Bets tycker t ex inte att det alltid är så kul att bli utvalda framför mig och Daniel av världens alla myggor.
Vi däremot är nöjda med arrangemanget.

2 kommentarer:

FatCat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FatCat sa...

du skriver på ett skönt och roligt sätt. intressant om livets vardagliga små ting. I'm a fan. KRAM tiny-sis