tisdag 28 april 2009

Jag ska snart ta tag i dagen....ska bara andas lite först. Det är idag en hel del saker måste ske så det får inte bli så mycket slappande idag tyvärr. Vårt hem har försummats lite för länge så det är svårt att veta i vilken ände man ska börja....sen behöver jag åka och köpa lite gräsfrö, en kalaspresent och lite mat. Tänkte även ta en tur till Farsta C och kolla lite men det får nog bli en annan dag kanske. Vi får se.
Barnen är lediga de imorgon och på torsdag eftersom hela förskolans personal åker till Italien på studieresa så jag tänkte försöka hinna klara av lite(de flesta helst)ärenden idag. Problemet är bara att jag är lite trött....skulle helst läsa en god bok i soffan...men det får bli ikväll när lugnet har lagt sig.

Har börjat pricka av lite saker på listan(jag har inte skrivit den än, men delar av den har börjat ta form i bakhuvudet) inför Thailand....det börjar närma sig. Ruinerade mig/oss lite på apoteket igår då jag började(ja, tyvärr kommer det inte att räcka) köpa på mig lite olika solprodukter.....och andra apoteksartiklar....inte billigt precis(skulle ju eg behöva ha en egen budget för det....).

Maken glömde mobilen hemma såg jag....jobbigt. Själv känner jag mig ganska naken utan den, otroligt vad man vänjer sig vid olika prylar snabbt! Jag undrar hur jag med mitt kontrollbehov klarade mig tidigare....helt ärligt! Jag är medveten om en del negativa aspekter med mobiler, men de flesta av dem handlar inte om mobilen i sig utan mitt val av förhållningssätt till den.

Jag ska nog ta och pallra mig iväg nu och beta av dagens uppdrag....Bauhaus öppnade säkert kl 8:00..

Tjingeling!

Inga kommentarer: