måndag 6 april 2009

Redo

Jag är nu redo för utlandsfärd. Jag och barnen vaccinerade oss idag och firade sedan detta med glass i solen. Härligt. De var lediga idag, de stackars barnen kan ju åtminstone få en ledig dag på påsklovet:-). Jobbar sedan resten av veckan. Vaccinationen gick utmärkt, inga ledsna miner de var båda rörande överrens om att de trodde att det skulle vara värre:-) Kanske har de ärvt sin mors mågot pessimistiska syn på livet. Bet ihop gjorde de i alla fall, och jag med - främst när jag skulle betala.....Jag betalar gärna för trevliga saker....men en spruta räknas väl knappast dit....särskillt billiga var de inte heller...snål är jag uppenbarligen också.

Well, bilen verkar inte ha blivit klar idag heller. Börjar misstänka att de har råkat prajka den helt och nu febrilt försöker hinna få ihop den före påsk....jag citerar: "det är inga problem att få den klar före påsk", något jag nu börjar betvivla. Det är väl inte dags att misströsta helt än. I fredags trodde han att den skulle bli klar måndag el tisdag....lutar nog mer åt tisdag nu tycker jag mig märka..

Måste nog börja fixa mat snart, även om hela dagsschemat förskjuts en del när man äreledig så vore det väl bra om vi åt senast när Bolibompa börjar....annars dröjer det nog väl länge innan de små liven kommer i säng. Denna vecka får de lite sovmorgon i alla fall eftersom dottern inte behöver börja kl 8 på fritids, så det räcker om de är på plats till kl 9. Behaglig tid även för en mor!

Såg den eminenta filmen "Män som hatar kvinnor" i trevligt sällskap igår. Boken är eg ännu bättre, men filmen fungerade utmärkt. Hade kanske inte sett Mikael Nykvist framför mig som Blomkvist, men annars var den väldigt trogen förlagan på ett positivt sätt. Se den!

Nej nu väntar rå kyckling på att bli tillagad! So long.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har faktiskt 4 platser lediga i vår bil som går mot Arboga på fredag, om det skulle krisa.... :O). Ser fram emot att se filmen, förhoppningsvis i nästa vecka. Kram Tina

Anonym sa...

När är det ni drar iväg till värmen? Härligt för er att komma iväg!!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Bilen blev klar idag! Men tack för erbjudandet! Hur stor bil har ni? Thailand blir i mitten av maj...så det är ett tag kvar, följer ni bloggen lär ni märka det:-)
/Lina

Anonym sa...

7 platser. / Tina