måndag 20 april 2009

Våren efterlyses

Det verkar som om tiden har rusat förbi mig senaste veckorna....har inte ens varit inne på bloggen....än mindre skrivit.

Vi tillbringade en mycket trevig påsk hos våra Örebro-vänner. De har flyttat till ett fantastiskt hus med otroliga ytor mitt inne i stan. Vi tillbringade en hel del tidi deras trädgård, vädret var ju underbart. Örebrotrakten har en del exotiska nöjen, vi besökte exempelvis en beyktad ormgrop. Massor av snokar och en och annan huggorm ringlade omkring, men enligt våra värdar var det färre ormar än vanligt....vilken tur. Kidsen tyckte att det var kul i alla fall, det var nog deras första ormar:-).

Tyvärr har våren kommit av sig den dess, vet inte riktigt vad som hände. Det kändes som om jag skulle frysa ihjäl när jag stretade hem iklädd min vårjacka efter jobbet idag. Tur att varmare klimat kommer att omsluta mig inom en månad:-)

Barnen har börjat cykla till skola och dagis, det är inte så dumt, det går ju definitivt snabbare. Jag springer dock bredvid eftersom sonen ännu inte riktigt har lärt sig att hantera fart kontra broms i nedförsbackarna.....och nedförsbackar finns det gott om. I alla fall på vägen dit....hemåt blir det lite tyngre, men det går framåt.

Igår em/kväll firade vi en av våra grannar har fyllt år. Han råkade klaga lite på att han inte blev tillräkligt uppmärksammad av sambon, så vi krävde att få komma och uppvakta....väldigt nice. Det blev hela granngänget så det var livat värre! Men det märks ändå att alla ungar har blivit större, vi hinner faktiskt säga fler meningar till varandra nu än för 2-3 år sedan, inte illa.

Livet är lite körigt igen.....maken jobbar lite för hårt. Jag ska bara-syndromet frodas vilt ibland oss. Ja, jag är definitivt en del av det också! Vad gör man????

Må vi vara klokare imorgon.

4 kommentarer:

Holts sa...

Jaså ni har också besökt ormgropen? Vi var faktiskt där i söndags med svärisarna, men såg bara några snokar, huggormarna hade gett sig av redan sa de. Jag visste faktiskt inte att stället existerade, fast vi bodde där i krokarna i flera år.
Ha det, får väl se om vi lyckas höras innan ni drar ;-)

Carolina sa...

Det hoppas jag! Allt väl?

Holts sa...

Jodå, läget under kontroll, åtminstone för min del. Annars har vi det ständigt återkommande (tycks det) "Vad ska A göra till hösten?". Men det löser sig nog, det brukar det göra. När exakt åker ni förresten?

Anonym sa...

18 maj 14:30:-). Grattis till pengarna från försäkringen! Nån glädje mitt i eländet! Gör du något särskilt ikväll? Jag kan kanske ringa?

/Lina