fredag 24 april 2009

Ledig helg minsann:-). Trevligt.

Tänkte åkamed kidsen till Sjöhistoriska museet imorgon. De har "sjösäkerhetsdag" med fri entré samt blandade uppvisningar av allehanda sjöräddningsfordon/fartyg/helikoprar...you name it. Allt sådant som små barn ska uppmuntras att intressera sig för! Vädret ska ju bli bra också så det passar ju utmärkt. Dottern har varit på museet med skolan två gånger och ville väldigt gärna åka dit igen just denna dag, så eftersom vi inte har bokat upp oss på annat så passar vi på! Det är inte ofta jag får chansen att vara en kulturellt god förälder...

Annars var jag en trött och tålamodssvag förälder idag när jag hämtade de små liven på em. De cyklar ju numera till och från skola/dagis...och hemvägen är ju lite mer av en prövning av flera skäl.....vi är alla trötta och behöver mat, bara för att nämna ett. Väl hemma men ännu utan mat ville absolut gå ut, men inte ensam..... jag kan säga att han inte direkt blev glad över att varken jag eller syrran kunde/ville följa med honom. Men som jag alltid har sagt; "alla kan inte vara glada samtidigt...."

Nu är jag trött...fredagskoman har slagit till.
Godnatt!

4 kommentarer:

Peo sa...

En påfrestning att försöka vara en god förälder.
Skönt att det mest akuta tiden är över för egen del, men man undrar ju ibland hur man lyckades. Talade med hustrun om att vi ska fråga barnen någon gång när de inte är alltför trötta;=) Alla överlevde ju och är en god bit in på livsresan så att säga. Återkommer någon gång, Nu blir det fika hos goda grannar!
Den undrande fadern

Anonym sa...

Skulle kunna vara intressant om ni är lite masochistiskt lagda:-)! Skulle gissa att vi alla uppfattar det hela olika. Men som du säger vi överlevde och jag är i alla fall glad över var jag befinner mig idag.

Anonym sa...

Oj, glömde identifiera mig! Det var den förstfödda som skrev ovanstående:-)!

Peo sa...

Oj såna fina ord, men jag tror jag förstår