måndag 16 november 2009

Har jag börjat sluta blogga frågar jag mig. Verkar inte prioritera det. Kan förstås påverkas av att jag haft böcker att läsa sista tiden.....men de är snart slut så jag hoppas att jag skärper mig. Annars är det bara att lägga ner.

Har bytt rodden mot simning på gymet nuförtiden....är inte helt nöjd med bytet men känner att jag inte har så många alternativ. Känner av en häl och så länge den blir sämre av rodden lär jag tampas med pensionärerna i bassängen......om inte annat så tränas där mitt tålamod till bristningsgränsen...
Jag simmar inte supersnabbt, därför håller jag mig utmed kanten så länge jag bli omsimmad. En del äldre män verkar inte känna att det är ett alternativ utan simmar i sködpaddsfart mitt i poolen så att det knappt går att simma om. Otroligt frustrerande särskilt när de flesta damer ödmjukt ger utrymme för de som är snabbare. Gubbar utan distans är olidligt!

Annars har jag snart avverkat min enda lediga dag denna vecka, känns lite tungt, men det är bara att bita ihop. Bakade ett gäng lussekatter, gissar att de är slut innan 1:a advent....får nog bli en omgång till nästa vecka. Men det är sjukt vad saffranet är dyrt nu! 50-60 kr för 2 små påsar. Jag var chockad(lite överdrivet kanske) men betalade snällt.

Simskola idag igen! Dottern var mycket stolt över att ha simmat hela 10-meters-bassängen utan att sätta ner fötterna:-). 10 m ser mycket längre ut än det låter måste jag säga! Jag och sonen tillbringade så mycket tid vi kunde i bubbelpoolen, där vattnet har rätt temperatur.

Nej, nu ska jag börja avrunda. På återseende.

2 kommentarer:

Tina sa...

Mmm, vad gott med lussekatter. Tänkte göra det i helgen. Nej, du får inte sluta blogga. Det är så trevlig läsning även om det bara är någon gång ibland. Ha en fortsatt skön dag! Kram

Mr 51 sa...

Hahaha!!! Gubbar i bassängen har jag ingen erfarenhet av, men tanter bakom kundvagnar måste ha samma åkomma som dessa gubbar i bassäng... =)