måndag 2 november 2009

November

Nu är vanliga livet igång igen efter höstlovet. Barnen var dock inte lediga hela veckan eftersom jag jobbade onsdag-lördag. Men vi tog sovmorgon och gick iväg till kl 9 istället för 8. Gör en viss skillnad på morgonen....

Början av veckan tillbringades i Arboga, en lyckad kombination av att mina föräldrar bor där och att maken började ett nytt uppdrag där fr o m måndag. Trevligt nog hade de sett till att vara i princip hellediga så länge vi var där:-). Det var kul!

Annars började jag min lediga dag med att besöka doktorn eftersom min ena häl krånglar lite....vi får se om råd och medicin hjälper....måste nog börja köpa dyrare skor.....ja livet är hårt. Dock tycker jag att det är otroligt svårt att hitta snygga skor sista åren. Om de sen ska vara sköna också vet jag inte hur det ska gå. Gissar att det bara är att slå till om något dyker upp.

Såg annars filmen "Låt den rätte komma in" igår. Har läst boken därav intresset. Filmen känns ganska jobbig på många plan, även om jag gillade på vilket sätt de omarbetat boken. Det är ju ingen "feelgood-film", snarare en som gör mig tacksam för det jag har i livet. Och det är ju eg inte så illa. En del andra filmen lockar ju med både overklighet och omöjlighet, och även om det är fantastiskt trevligt gynnar det ju fatiskt inte alltid "the real life". Men lite trivsam verklighetsflykt är å andra sidan väldigt avkopplande:-) En sådan har premiär 20/11, någon som vill haka på?

Simskolan hägrar idag igen. Nu får jag och sonen inte titta på så vi får passa på och bada själva medan dottern förkovrar sig i simmandets konst. Hon ser fram emot det hela vilket förstås känns bra.

Nu ska jag läsa lite till!

Inga kommentarer: