måndag 9 november 2009

Skönt med en ledig dag. Har äntligen tagit tag i pappershögen som vuxit sig stor i vårt kök....är dock orolig för att jag av missatg råkat arkivera någon obetald räkning....men men , den 9:onde i månaden har det väl inte hunnit komma så många...Kommer väl en påminnelse i så fall.

Maken är inne på sin tredje vecka i Arboga och rutinerna börjar komma på plats. Det är dock ett ganska oflexibelt liv vi lever just nu, men det är så det måste bli...for now. Är gräsänka de närmaste dagarna.

Funderar på att vaccinera ungarna imorgon, känns som att det är lika bra att få det gjort även om det är med blandade känslor jag gör det. Det stör mig att media blåser upp det hela och ändå påverkas man. Jag gör det framför allt för barnens skull, men jag gissar att jag också kommer att ta sprutan när jag ändå är där....vi får se, vaccinet kanske är slut när vi kommer, you never know. Ibland är det jobbigt att behöva ta ställning definitivt, särskilt när det inte finns någon bergfast övertygelse åt endera hållet, bara idéer, principer och rädslor - allt i en enda mix.

Idag är det dags för simskola igen - veckorna springer. Vi har bestämt oss för att inte komma dit för tidigt- det blir bara kallt:-).
Jag måste säga att det är mycket varmare på Forsgrenska Badet, simmade istället för att ro i torsdags. Har lite problem med en häl och äter tabletter för det, så simning kändes som en bra idé. Hade t o m tränigsvärk dagen efter, kändes härligt!

Julen närmar sig, finns hopp om en fridfull sådan...jobbar inte alltför mycket, men det är mycket som ska hinnas med som vanligt. Hoppas dock på mycket lugn och gemenskap mellan lussebullar och skinka.

På tal om lussebullar, måste börja baka snart...

2 kommentarer:

Tina sa...

Vilket företag är han på i A-a, kanske det hemliga som inte får nämnas så här...?

Varför ska du inte vaccinera dig, men barnen? Hm, det kändes märkligt. Klart du ska vaccinera dig, jag hoppas jag får iväg familjen här snart också, själv är jag vaccinerad sen några veckor tillbaka. Ska väl börja fundera på nr2 istället, hm....

Ha det bra! Kram

Carolina sa...

Haha, ja, det hemliga. Många säkerhetsföreskrifter:-)

Jag är kluven till vaccineringen, vi supersatsar i väst, men människor dör i andra länder av sjukdomar vi aldrig behöver bekymra oss för. Sen känns vaccinet oprövat och medias rapportering oseriös...Jag påverkas dock av allt, så barnen framför allt, det verkar ju vara de som drabbas illa också. Själv tillhör jag ingen riskgrupp och tycker nog att det kan vara bra att utsätta sig för ett och annat. Men det kan vara ren stolthet så jag kommer nog ta sprutan när jag ändå tar barnen.:-)