måndag 30 november 2009

Hade tänkt börja shoppa julklappar idag, blev dock tvungen att hoppa in ett par timmar på jobbet så det blev bara Willys(den prioriteringen kändes definitivt nödvändig) idag. Jag är ju ledig imorrn så jag tyckte absolut att att jag kunde offra ett par timmar för att hjälpa till. Har även haft en bra helg så just nu känns livet bra:-)

Efter handlingen hämtade jag barnen och åkte till simskolan. Alex ville inte bada(först) så vi satt bredvid, gärna för mig. Han ångrade sig dock efter ett tag, men fick stå sitt kast, men nästa vecka lär jag inte komma undan....Brrrr
Vendela börjar mer och mer likna en fisk, det gör mig stolt att se hur hon anstränger sig! Idag flöt hon hela bassängen på rygg utan att sätta ner fötterna och så även när hon simmade samma längd. Efteråt simmade hon 20 m i djupa bassängen utan att vila eller stanna vid kanten! Det måste väl andå anses vara framsteg!

Efter kvällsmat av smarriga rester pysslade vi lite och jag upptäckte att sonen inte gärna rubbar sina cirklar, kretivitet vad är det? Han blev mycket upprörd när jag försökte föreslå vitt garn till tomteskägg... det ska vara riktig bomull(inte heller fluffade rondeller som jag försökte erbjuda)...så det slutade med att han ville göra precis som sin syster:-)

Imorrn lär de vakna kvickt i alla fall, 1:a dec och julkalendern! Härligt med morgonmutor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min yngsta fick "psykbryt" när jag igår kväll erkände att jag inte köpt julkalendrar... har sprungit i miljoner affärer för att få tag på "Littlest Pet Shop"-kalendern. Men den är tokslut överallt...
Så idag får jag inhandla gamla hederliga istället, bra mycket billigare - det gillar vi!
Kram Gunilla

Tina sa...

Härligt och läsa om Vendelas simutveckling, de börjar bli så stora när de kan simma :O). Hoppas du får lite julklappar köpta. Jag har inte ens börjat tänka på det än, men adventsklappar och kalendrar hade jag klart i lördagskväll :O). Kram